Sida 1 av 1

Chip trimning 2.7l-motor

Postat: 04 sep 2007, 08:14
av DonTino
Ifall någon är intresserad..... :D

http://www.skn-tuning.de/

Dyrt eller billigt har jag ingen åsikt om.

Postat: 04 sep 2007, 09:12
av petroff
Länken visar Mazda?
Sökte på ECO tuning. Fick upp Santa FE CRDi-motorn
Pris: 375-399 Euro

Men det fanns en kompressor till V6:an: C:a 6.400 Euro :lol:

Petroff :wink:

kompressor

Postat: 04 sep 2007, 09:35
av johanskpg
hallå hallå, mitt första inlägg som medlem. appropå petroffs inlägg om kompressor, läste för några månader om nån som köpt kompressor, nån som vet om han fick ihop det å om det gav nåt?

Postat: 04 sep 2007, 10:04
av DonTino
petroff skrev:Länken visar Mazda?
Sökte på ECO tuning. Fick upp Santa FE CRDi-motorn
Pris: 375-399 Euro

Men det fanns en kompressor till V6:an: C:a 6.400 Euro :lol:

Petroff :wink:
Sorry... :roll:

Under länken kolla online shop och välj antingen ECO lr SHIP tuning

Postat: 04 sep 2007, 10:11
av petroff
Kompressor? Allvarligt? Har i vart fall jag missat helt!
Då är jag också nyfiken. Inte för att en kompressor står på önskelistan.
Nåt lär ju gå sönder.Frågan är vad som ryker först?

Hellre en turbo som knuffar på lite vid behov.

Men vi får väl se om nån ger sig till känna.

Petroff :wink:

Postat: 04 sep 2007, 10:15
av petroff
Och förlåt johanskpg! :(
Glömde hälsa dig välkommen i gänget! :D

Vad rullar du omkring med? Berätta.

Petroff :wink:

Postat: 04 sep 2007, 10:39
av petroff
DonTino skrev:
petroff skrev:Länken visar Mazda?
Sökte på ECO tuning. Fick upp Santa FE CRDi-motorn
Pris: 375-399 Euro

Men det fanns en kompressor till V6:an: C:a 6.400 Euro :lol:

Petroff :wink:
Sorry... :roll:

Under länken kolla online shop och välj antingen ECO lr SHIP tuning
De e´ lugnt DonTino! Misstänkte att det var lite SBS( :lol: ) bakom den länken. :D

Är ändå lite skeptisk till det här med chip-tuning. Om det är så himla bra,
varför sitter det inte i från början?
Hur mycket ökar effekten? Hur ser vridkurvan ut?(Om den alls förändras?)
Vad händer med bränsleförbrukningen?

En effekthöjning på låt säga 10% bör väl drivlinan klara.
Det är ju ändå samma bitar till 4:an som V6:an(för utom lådan) så en
viss marginal finns det ju.
Får nog ta och plugga in mig lite på ämnet.

Petroff :wink:

Re: kompressor

Postat: 04 sep 2007, 13:39
av Skäreläjan
johanskpg skrev:hallå hallå, mitt första inlägg som medlem...
Kul, Johanskpg! Mycket välkommen i "gänget" av skribenter! :D :D
Och som Petroff skrev: Vad rullar du omkring med? Vi är fler som undrar... 8) 8)

Postat: 05 sep 2007, 08:49
av johanskpg
stod om kompressor-köpet på nån av mod-länkarna här, har för mig att han hade satt in en bild oxå, korea-import eller nåt sånt...

ja åker omkring med en svart santa fe v6 -04. inköpt i våras. inte hunnit modifiera nåt än.

prata med petroff på parkeringen ute i high chaparall härrom helgen, måste dock lite skamset erkänna att ja aldrig tog mig ut i spåren... :cry: skyller på att min sambo inte ville ut i skogen med den bilen, framförallt efter att ja berätta att ja körde fel för två år sen å körde sönder min terrano... :lol:

Postat: 05 sep 2007, 10:06
av petroff
:shock: Ahaa...! Då vet ju jag vem du är! Kul att du ger dig till känna :D
Att du skonade Santan är inget att skämmas för.Spåren i busken blev
snabbt tuffa då backen var vattenmättad och all trafik gjorde terrängen
rejält geggig.
Jag gjorde bort mig i fjol på Chappen då jag vek ut Santan på ett lerigt fält
och med plattan i mattan gjorde "doenuts". Bilen höll men sen hade jag
att göra flera helger med att få den ren igen.

Men nu har jag ju "rajan" att leka med. :D

Petroff :wink:

Postat: 05 sep 2007, 21:53
av Yoz
Det mästa går att göra bara man har råd och vill :D

Postat: 05 sep 2007, 22:45
av petroff
Yes, Yoz! :D
Viljan är det inget fel på. Men faktum är att Santan inte är nån"Fälldin-harv"(Traktor) :lol:
Sen har i varje fall min libra sina begränsningar. :cry:
Men på "Chappen" såg jag en och annan dyka ner i träsket med kapital
motsvarande villa-med-pool ! :shock:

Petroff :wink:

Postat: 06 sep 2007, 06:31
av Yoz
Alltid lika spännade och kul när folk gör lite kul med sina fordon

KCR Master III

Postat: 13 nov 2007, 21:22
av gorade
Jahapp, då har jag chippat min Santa Fe med KCR. Har hunnit köra runt 100 mil.
Det märks att vridet är bättre. Mer skjuts. Automatlådan växlar inte ner i uppförsbackar som förut. Däremot har jag inte märkt någon dramatisk minskning av dieselförbrukningen. Den ligger strax under 0,9 l/mil. Nu har det varit en del kallstarter med korta körningar omväxlande med långa körningar på motorväg på vinterhjul, så det är inte dåligt.
Hade nog väntat att jag skulle hamna neråt 0,8 l/mil i snitt. Den har ju faktiskt aldrig dragit över litern förut heller vid blandad körning.
Nå, hittills är jag ändå rätt nöjd. Få se vad märkesverksta'n tycker vid nästa service.
Hälsningar
gorade

Postat: 13 nov 2007, 21:25
av ClasseClas
Hej gorade och välkommen till forumet! :D :D