Postat: 25 jun 2007, 11:11
Jobbar eller har Burman kontakter inom "Hyundai-svären"????Skäreläjan skrev: (Undrar också om det har någon koppling till en av de nyare forummedlemmarna - Burman - som reggade sig den 24:e denna månad...? )
Inofficiellt forum för Hyundai i Sverige - Diskutera om din Santa Fe, Tucson, i40 m.m.
http://www.hyundaiforum.se/
Jobbar eller har Burman kontakter inom "Hyundai-svären"????Skäreläjan skrev: (Undrar också om det har någon koppling till en av de nyare forummedlemmarna - Burman - som reggade sig den 24:e denna månad...? )
Hehe... Kolla Burmans hemsida...DonTino skrev:Jobbar eller har Burman kontakter inom "Hyundai-svären"????Skäreläjan skrev: (Undrar också om det har någon koppling till en av de nyare forummedlemmarna - Burman - som reggade sig den 24:e denna månad...? )
Aha, now I understand.......Skäreläjan skrev: Hehe... Kolla Burmans hemsida...
Har inte ropat hej ännu men ett trevligt bemötande är "guld värt" i dagens samhälle.ClasseClas skrev:Det låter ju positivt med verkstadsbemötandet och hanteringen av garantifrågan! Ropa nu inte hej förrän problemen är lösta och håll oss informerade om hur det går.
BTW, fel på farthållarknapparna har jag aldrig tidigare hört talas om under mina närmare 4 år som "forumnisse".
På min tidigare SM liksom på min nuvarande CM är nedre fartgränsen 50 km/tim för farthållaren. Under 50 (femtio) går den alltså inte att aktivera.Jag vill minnas, att det inte heller på SM:en - liksom på CM - går att aktivera farthållaren i hastigheter under 30 km/tim...
Jaha, ja... Nu kollade jag i instruktionsboken, och vi hade nog lika rätt eller fel båda två, Bengt! Där står det - om farthållare -"I hastigheter över 40 km/tim"...BengtB skrev:På min tidigare SM liksom på min nuvarande CM är nedre fartgränsen 50 km/tim för farthållaren. Under 50 (femtio) går den alltså inte att aktivera.Jag vill minnas, att det inte heller på SM:en - liksom på CM - går att aktivera farthållaren i hastigheter under 30 km/tim...
/BengtB
Hej DonTino!DonTino skrev:Tillbaka efter semester och bilen åkte in på verkstan igår (30/7) för att fixa farthållaren och bakre lamdasonden som kråglade innan semestern.
Den bakre lamdasonden byttes ut fast "engine-check"-lampan inte lyste just för stunden.
Vad var felet med farthållaren då.......
Reparatören hittade inget genom att "plugga in dator och avläsa felkoder".
Efter ett tag så gick han bakom bilen och upptäckte att det lyste ett "L" på övre bakljus. Något han aldrig hade sett förut. Då upptäckta han att lamporna till bakbromsljusen hade gått sönder.
Håll i Er nu...Då bromsljus-lamporna var sönder så "kände" farthållar-systemet att bromsarna användes och av den anledningen kopplas farthållaren aldrig i (eller egentligen kopplas ur).
Ibland kan även de enklaste fel orsaka mycket huvudbry....... ...och "L":et på bakre övre bromsljus är antagligen någon felkod...
Hur gick det med nybilsgarantin då....Inga problem alls. Allt gick på garantin precis som verkstaden hade lovat fast garantin har gått ur nu men gällde när felen upptäcktes.
Service och bemöttanden från personalen på Hyundai Bilbyter i Linköping får helt klart en guldstjärna av mig.