Annons

Plastmappen för manual och servicebok

1
Konsulterade manualen idag och retade mig lite på den billiga gröntonade plastmapp som manual och serviceboken ligger i och funderade på om det är lika i alla nya Santa fe.

Har ni andra också en lite genomskinlig grön plastmapp med två fickor, utan logga eller andra finnesser, eller är det bara i min bil?
Annons

2
Jag köpte min Santa NY 2005 och har precis samma utförande på fodral till Manual & Servicebok som du beskriver.

Hela paketet ligger i den praktiska lådan under pass-stolen. Kommer inte ihåg när jag hade framme plastmappen senast, men jag har då ALDRIG retat mig på dess utförandet eller avsaknaden av logga etc., eftersom jag de gånger den plockas fram endast är ute efter om där finns något svar på det jag är ute efter just då.

För mig personligen hade det inte spelat någon roll om hela rubbet låg i ett slitet brunt kuvert eller en gammal tygpåse, bara handlingarna finns samlade på ett ställe, allt för enkelhetens skull. :wink:

Det är ju i grund och botten bara bipackade instruktioner och har ju inget med bilen egentliga funktion att göra.

:roll: men smaken är ju som baken :roll:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

3
Plastmappen känner jag igen från mina två föregående Santa Fe SM, men i min nya CM låg instruktions- och serviceböcker i en liten svart väska med blixtlås. Snyggt, men knappast viktigt.

Däremot saknar jag i CM den lilla förvaringslådan under höger framstol som fanns i SM - den var praktisk och till stor nytta.

/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.

4
Jag har liksom Bengt ett fint litet fodral med blixtlås, rätt trevligt om man är lagd så 8).

Hälsar
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

5
Kan nämna, att den gröna plastmappen har "hängt med" t o m 2006 års modell; Den nya mappen med blixtlås finns tydligen med först 2007... :wink:
Men nog är väl den lilla detaljen ingenting att reta sig på, med en i övrigt så underbar bil? Det är ju körglädjen - i ordets rätta bemärkelse - som gör att man väljer Santan, eller hur? :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

6
Håller med, det är väl om man har känsla för ALLA detaljer som jag till viss del kan förstå "den gröna mappen teorin".

I övrigt kackar jag fullständigt i just det 8)
Hälsar
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

7
Ja då har hämtat min nya Santa Fe CM. Helt underbar det finns inte ens med på kartan att det blir någon "off road" som med de tidigare ur-santorna.

Jag fick en "svart prestigemapp" för manual, garanti och serviceboken etc. mycket elegant. Den gröna plastmappen måste vara något överblivet sedan årsmodell 04, för då fick jag en grön läskig liten sak för att förvara serviceboken/instruktion.
/Fjällis med 3 Santor och nu SAAB 9-5 SportCombi 2,0t BioPower 2007.

Ordning och reda!

8
Jag håller med om att vad manual och servicebok ligger i inte är avgörande för vilken bil man väljer, men när allt annat andas premium är det lite tråkigt med en opersonlig billig plastmapp att förvara bilens dokumentation i. Jag vill gärna spara alla kvitton, besiktningspapper mm och det skulle kännas mer genuint med en finare mapp med logga och fler fack. Kvalitet är att ge kunden det den vill ha och dessutom göra det lite bättre än vad som förväntades.

9
Grattis Fjällräven till nya bilen! :D

Och välkommen i CM-gänget... :D :D

En bekrivning av bilen vore väl på sin plats - färg, modell, motor, växellåda, utrustning, etc.


/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.

10
Fjällräven skrev:Ja då har hämtat min nya Santa Fe CM. Helt underbar det finns inte ens med på kartan att det blir någon "off road" som med de tidigare ur-santorna.

Jag fick en "svart prestigemapp" för manual, garanti och serviceboken etc. mycket elegant. Den gröna plastmappen måste vara något överblivet sedan årsmodell 04, för då fick jag en grön läskig liten sak för att förvara serviceboken/instruktion.
Hej Fjällis! Kul att du är tillbaka! :D :D :D 8)

Om du inte ska köra i leran med nybilen, så får du väl kroma upp den å det grövsta iaf! :wink: :mrgreen:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

11
En kollega i djurvärlden, trevligt!

Nu väntar vi spännt på vad det är du skaffat dig, en liten bild kanske?

Hälsar
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

12
Gratulerar till nya CM:en, Fjällräven!
Jag är (också) nyfiken på vilken variant du har valt... :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

13
Lycka till fjällräven med din nya Santa. :lol:

Vilken modell, färg på instruktionsboks-mappen, utrustning etc. av Santa CM du valt struntar jag dock fullständigt i....Huvudsaken är att du är nöjd!

:shock:
Det där med att INTE skita ner bilen i skogen eller ute på en lerig åker alt. att ligga på sidan i något kloakvattenfyllt dike, där tycker VI exakt lika du och jag. Att frivilligt köra runt i lera och plaska i gyttja eller på annat sätt skita ner sina prylar så mycket som möjligt, anser jag tillhör småbarnsåldern. Men några missade tydligen denna period när de var små och därför försöker ta igen detta som vuxna. :shock:


måste ju avvika lite och inte bara tycka som alla andra..... :wink:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

14
Välkommen åter Fjällräven och GRATTIS till nya bilen!

Du har varit saknad, åtminstone av mig.
Har alltid undrat varför du varit så tyst - inget inlägg på 1½ år!!!
En gång i tiden låg du i topp på ligan.

Skönt att du är återuppstånden, möjligen tack vare påsken.

Men, under din frånvaro har klubben bytt namn, det finns ingen Santa Fe-klubb längre. Nu är det öppet för alla 4-hjulsdivna Hyundaier.
Den stora frågan är då om vi som kör nya Santa Fe platsar i klubben??
Bilen är ju i princip framhjulsdriven dvs 2-hjulsdriven.
Absolut inget att åka i terrängen med.

Var det därför senaste träffen blev inställd?

Minns de (Marie)fredliga träffarna du arrangerade, kanske inte fler deltagare, men antagligen lämpligare för alla som är rädda om sina pärlor.

Hoppas glädjen över din nya bil får dig att bli mer aktiv önskar Linkan.