Annons
Annons

347
Santa,
Har sett annonsen, men jag har ännu inte orkat ringa upp(tror inte mycket på det)! Börjar bli ganska trött på hela historien!

Var inne hos ÅF igår. Han var ifärd med att kolla min och några sålda bilar till. Han vågar inte skriva fler kontrakt nu. Han har aldrig varit med om något liknande - säger han - och jag faktiskt tror honom. Talade om att besiktning närmar sig - går ut i maj. Han kontaktade genast verkstaden. Skall in på för-besiktning och sedan besiktning på deras konto. Nästa fråga blir när skatten skall betalas - billigt blir det, men det var ju inte det man var ute efter när man beställde bil! Samtidigt sitter jag ju fast: Min bil sjunker i värde, det finns inga andra som har den bil jag vill ha och jag har faktiskt en ÅF som ställer upp på allt jag begär? Det är ju t.o.m. han som föreslår åtgärder så varför skrika och gorma när han sitter i i samma sax med en inbytesbil som bara minskar i värde och kostar pengar samtidigt som han inte kan höja priset på den nya - affären ligger fast!

Han ringde idag tillbaka! Lev framflyttad till juni - generalagenten får ingen info han heller! Visar sig dessutom att man sedan flera år beslutat flytta motorfabriken - och det sker just nu!!!!!!!!

Ovanpå detta - hur mycket påverkar Japan-katastrofen?

Tja, vi sitter där vi sitter med ett mycket billigt bilägande av en bil vi inte längre vill ha!
Har dock med skärpa sagt att vi måste ha den nya bilen till slutet på aug - då vi drar vagnen mot "höga kusten" och Tjörn!!!

:cry: :cry: :evil: :!: @nders
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

348
Glömde säga:
Enligt distriktschefen Hyundai: Det finns fortf. bilar beställda i Maj 2010 som inte kunnat levereras!
Det enda jag kan hoppas på är att någon ännu äldre gubbe än mej dör i förtid - så kan ordern komma till oss! (Ta det som ett skämt - den enes bröd....)

Nu e jag trött!
@
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

349
Alltså, detta verkar nästan vara en rent skämnt..

Var nog en ren jävla tur att farsan ej köpte en hyundai ix35..för o ha detta problem ojojoj, säger jag då hade dom fått hört inne där.
kör volvo v70 n 2,4t

Försenad leverans...

350
:shock: :evil: :(

Oj oj oj, och jag tyckte att min bil blev mycket försenad. ca 2 månder.

Hoppas du får din snart, Var bara laddad på stora kompensations krav, för att det fick jag ur dem... 8) :twisted:

Lycka till
Svart i30 1,6 CW CRDI blue 128 hk 2011

351
Oj oj det kan man säga och jag som har beställt min senare lev. var sagt till april nu senast så det blir väl inte för än i höst då kanske.
Man kan ju inget göra så det är väl bara och vänta

// Berne
ix35 CRDi-R, 184, A6, Cassa White. Beställd 26/8-2010 - levererad 15/7 2011

352
Igår var den stora dagen kommen. F*n vad skönt att lägga in D och rulla ut ur bilhallen. Beställde i början av september.
_______________________________

Ix35 Grey Piston 2wd 2.0 automat Comfortplus

353
Välkommen Stone!
Vad jag blir "avis" varje gång någon får sin bil, men det är ju bara att önska lycka till!

Undrar bara - har det börjat sälja 2wd med automat? Trodde alla automatare var 4wd.

Är det bensin eller diesel?

Fortfarande inget nytt - min är planerad till juni. Det är motorfabriken som inte får fram motorblock för diesel i den takt som man önskar. Tydligen samma block till Santa Fe som ix35. Sedan borras de till 2,2 el 2,0 liter (den större i Santa).
Allt enligt min ÅF. Vet inte om det stämmer, men tydligen säljer man även Santa Fe så "det ryker".

@nders
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

355
Bensinare, det kallades "specialorder" och därmed en 150dgrs väntan, efter ha läst forumet här sedan ihöstas trodde jag att jag skulle behöva vänta till nästa år, men det tog ganska precis 150dgr.

Kanske ska köpa en trisslott.
_______________________________

Ix35 Grey Piston 2wd 2.0 automat Comfortplus

356
Stone skrev:Igår var den stora dagen kommen. F*n vad skönt att lägga in D och rulla ut ur bilhallen. Beställde i början av september.
Hejåvälkommen Stone! :D :D

Det är alltid kul att hämta en sprillans ny bil! :wink:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

358
Grattis Stone för bilen, alltid är det en speciell och skön känsla att sätta sig i bil från bilhandlare, stätta i D elle 1:an och rulla ut från hallen.

Mycket nöje. :)
Svart i30 1,6 CW CRDI blue 128 hk 2011

359
F*N!!!

Beställde bilen i Januari 2011

Skulle fått bilen i mitten på Juni, nu är det uppskjutet till slutet på September.

Vad är en skälig ersättning för detta?
Väntar på IX35 2.0 ComfortPlus Black Pearl + Panorama tak och XRoad kit samt 19" Dotz Hanzo fälgar. <-- Tyvärr avbeställd

360
Bilvärlden är uppochner just nu! Kolla hur länge jag väntat på min beroende på att man inte har kunnat få fram motorer och växellådor!
Nu har vi fått "Japan-krisen" ovanpå allt annat!

Du har förvisso inte beställt en sådan "besvärlig" bil som min (direkt tagen ur katalogen - utan fabriksmonterade tillbehör) men i dagens tider är det mesta osäkert!

Chipsen till "blåtand" var en sådan liten speciell sak som i mycket stor utsträckning tillverkades i en fabrik i Japan. Den produktionen har legat nere (den finns i våra bilstereo). Man vågar nog inte lev. bilar utan denna finess idag. Bara ett exempel på saker som gått fel!
Ett annat exempel: BMW X3 med automatlåda - beställer du idag, kan du räkna med leverans hösten 2012!!! Hade bindande kontrakt med fabrik i Japan som tillverkade växellådorna - den fabriken finns inte mer! Man har just skrivit kontrakt om att bygga en ny i Kina.
När t.o.m. Toyota funderar på att flytta utomlands måste läget vara mycket kritiskt!

Hur mycket av delarna i våra bilar som tillverkas i Japan vet jag inte, men man får nog räkna med att det är en del och att lev. kan bli en hel del försenade. Tror att de flesta bilmärken kommer att känna av detta.

Räknar tyvärr själv med ytterliggare försening på min - vet inte om det är någon som väntat så länge - men kontraktet ligger kvar och jag kör billigt. Har både fått Kamrem, bromsar bak och besiktning på inbytesbilen betalda av återförsäljaren. Inget knussel - han förlorar - jag vill ha en ny bil och är förlorare på den kanten.

Ersättning har vissa fått i olika omfattning, men inte hört så mycket om det på sista tiden.
Har du inte inbytesbil så skall du givetvis kräva ersättning. I annat fall kan du säkert kräva samma "goodwill" som jag får!

IAF: Hoppas du får din bil snart! Jag har glömt bort hur kändes att köra min, men man säger i forumet att den är trevlig!

Du e inte ensam - världen väntar!

@nders
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009