Annons

Re: Missljud som gör mig galen snart !!!!

16
Hej
Hoppas att din bil går nu som den skall och att det är tyst i bakaxeln, blev det någon skilnad på förbrukningen?

Jag åkte ner till Momentum i Kristianstad och fick tipset att om dom fick ett fakturanr/följesedelnr/kvittonr på det du handlade
så kunde dom se och fixa ett likadant lager i Kristianstad, dom kan tydligen se vad alla momeentum i sverige har levererat.
Så det är en möjlighet.

MVH Stefan från Skåne
Annons

Re: Missljud som gör mig galen snart !!!!

17
Hejsan..
Den är ännu tyst och går fint förutom lite andra saker då som inte har med detta att göra ;)
Bränsleförbrukningen har jag faktisk ingen aning om den blev mindre, men vet att bilen rullar lättare än tidigare i alla fall.
Är tyvärr väldigt tveksam till om det finns kvar något kvitto,, Men ska se om jag hittar något..

O.b.s. Du är helt säker på du har denna extra klump på din santa. Den del som jag bytte lagret och packboxen.. Vet ej om visko klumpen finns även på dom lite nyare bilarna.. Om du ej har kollat detta så kollla upp det..

Re: Missljud som gör mig galen snart !!!!

18
Här kommer 2 bilder på lagret och packboxen som satt på min Hyundai..
Tog lite enkla mått. Packboxen har en liten extra tätningsfläns så det innermåtten blir 2 mått..
Ps. ett annat alternativ är ju att du bekostar frakten så kan jag skicka ner dom trasiga original delarna så får
momentum där nere läsa av dom, eller om jag har vägarna förbi Momentum i Luleå..

Packbox: Innermått... 46,5 och 47 mm..
Yttermått... 70 mm..
Bredd... 13 mm..
Bild


Lagret: Innermått... 40 mm..
Yttermått... 68 mm..
Bredd... 15 mm..
Bild