Annons

16
linkan skrev: Blev så sent som igår omkörd (hur nu det gick till) av en vit Santa Fe med reklamtext, vilken hade ett bakluckehandtag som var av. Han körde motorvägen E4 söderut och svängde av mot Sollentuna.
Ha! Det är nästintill 100% säkert att det är samma kille som jag rapporterade om tidigare i tråden.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Annons

18
Hann knappt köra några mil med Santan efter kopplingsbytet, innan handtaget till bakluckan gått av.

Ska kontakta verkstan under veckan för att få det bytt.
Finns det inga "färdig" lackade i orginalfärgerna, utan måste det skickas på lackering innan?

Det verkar som om handtagen inte håller, är det nån som behövt byta ut dom igen efter denna första gång eller är dom nya bättre?

Min Santa "vision" -04 har gått 4500mil och det är inte så ofta jag öppnat hela bakluckan och det går ju lätt att öppna den också.

Fästet har gått av, eller plasten där skruven sitter infäst.
Har inte enns märkt något innan jag bara såg att det satt snett, inga minus garder, inget yttre våld, det har bara gått av.

/Wanheden.

19
Fasen gubbar - inte ens jag, den förutvarande bilmördaren # 1 har lyckats ha sönder bakluckehandtaget. Hur bär ni er åt?

Har ni kanske missat den lilla dekalen vid handtaget som säger:

Not intended för lifting intire vehicle, seafreight tie-down lashing or recovery towing of other vehicles!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Lite seriöst dock - tro inte att alla Santor ni ser i trafik med svarta handtag har fått sitt handtag utbytt;
SnikSantan hade väl svart handtag från fabrik, eller hur?

S
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

20
Fick handtaget utbytt på garantin, men det var på gränsen.

Först säger verkstan att det verkar som om skruvarna till handtaget dragits fast för hårt, men sen om nybilsgarantin gått ut, får vi stå för bytet själva och det kan dra iväg.... se här: Handtag 541:- plus moms + lackering+ montering. För en j.... plastbit hutlöst :x

Nä om nästa handtag lossnar blir det att limma eller köpa kromat istället.

/Wanheden.

21
Ansluter mig till klubben. Mitt kromhandtag på -03an knäcktes efter skogsvägskörning och/eller en natt med -3 grader.

När jag bytte till mitt nya kromade reservhandtag (alltid bra att ha lite lager... :wink: 8) ) så upptäckte jag att konstruktionen är ändrad och numera förstärkt. Jag hoppas att det kommer att hålla nu framöver.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

22
Hej

Nu har mitt bakluckehandtag också gått sönder (2002 v6).

Var kan man köpa ett nytt?
Länken som hänvisas till på tråden verkar inte gå till rätt sida.

Tacksam för svar.
/G

23
GAMLE skrev:Hej

Nu har mitt bakluckehandtag också gått sönder (2002 v6).

Var kan man köpa ett nytt?
Länken som hänvisas till på tråden verkar inte gå till rätt sida.

Tacksam för svar.
/G
Tyvärr har den firman lagt ner sin verksamhet. Liknande firmor är
http://www.kdmstuff.com/
http://www.kspec.com/

Kontakta dem och hör vad de kan göra för priser.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision