Annons

16
Håller med, är impad över att du får 0,7 med "jobb" körning. har faktiskt slutat kolla förbrukningen varje tank. Skall dock kolla en gång nu eftersom jag precis har gjort 1500 milsservice.

:D
Annons

18
Tor skrev:brodeur, vad kostade servicen till din? skal in med min den 20 och tänkte bara jämföra lite. :)
strax under 3000, jag brtalade lite mer än 3000 inklusive självriskreducering på lånebilen.

:wink:

19
Oj, ja då är det som jag trodde, det skiljer hemskt mycket i pris från verkstad till verkstad :shock: På en stor hyundaiverkstad här skulle dom ha 2480, på en annan hyundaiverkstad 3 mil ifrån den första vart priset 1620 :shock: (men du har vel en diesel,dom kanske är dyrare) dyrt nog när det bara (nästan) är ett oljebyte..

20
Tor skrev:Oj, ja då är det som jag trodde, det skiljer hemskt mycket i pris från verkstad till verkstad :shock: På en stor hyundaiverkstad här skulle dom ha 2480, på en annan hyundaiverkstad 3 mil ifrån den första vart priset 1620 :shock: (men du har vel en diesel,dom kanske är dyrare) dyrt nog när det bara (nästan) är ett oljebyte..
jag han med 3 servicar på bensinaren innan och de kostade också ca 3000 kr, 4500 milaren var dyrare men då gjorde de mer grejer. :wink:
Senast redigerad av brodeur den 11 maj 2007, 16:12, redigerad totalt 1 gånger.

21
Har nu hunnit med 1500 mil på 2 1/2 månader.
så det var dax för service
Denna kostade 2600:- inkl hyrbil.
Givetvis på auktoriserad hyundaiverkstad.

Det verkar tydligen vara ganska stor spridning på priserna i landet :shock:
Finns det inga fasta priser som gäller för alla Aukt Hyundai-verkstäderna :?:


Under dessa första 1500 mil så har bilen dragit 0.75 i snitt,
I ett spann från 0,67 till 0,80.
Kör jag "normalt" med mina normer så drar den nästan alltid 0,76-0,77.
:)
Tucson -06 CDRI

Extrafordon:
Austin Healey 3000 BJ7-62
Moto Guzzi 750 special-71

22
rtfm skrev:Har nu hunnit med 1500 mil på 2 1/2 månader.
så det var dax för service
Denna kostade 2600:- inkl hyrbil.
Givetvis på auktoriserad hyundaiverkstad.

Det verkar tydligen vara ganska stor spridning på priserna i landet :shock:
Finns det inga fasta priser som gäller för alla Aukt Hyundai-verkstäderna :?:


Under dessa första 1500 mil så har bilen dragit 0.75 i snitt,
I ett spann från 0,67 till 0,80.
Kör jag "normalt" med mina normer så drar den nästan alltid 0,76-0,77.
:)
kom nu ner i 0,68 på långtur till oslo, laglig hastighet enligt gps(+5 km/h enligt mätaren) i 110,100,90,80 och 70. mycket stillastående trafik och kökörning vid E6 bygget i Norge plus stadskörning inne i Oslo.

Det lönar sig väldigt att inte speeda för mycket .........