Annons

ja

31
De där blåa var fina! var får man tag på dem? :lol: :lol: :lol:

Hade plötsligt sådana efter mig när jag åkte 130 på 110 väg för några veckor sedan :oops: åkte åt sidan men de ville inte åt mig utan var på väg till något viktigare, var lite småskraj några sekunder :shock:

Skulle vara bra vid omkörningar med blå på taket!!!

Får väl be om jag kan byta de jag har i fronten då.... eller så bygger jag nåt på taket bara för skojs skull :D :D

//Stefan
Annons

Hoppsan!!

32
OJ!!

Märker nu att jag skrivit i forumet för nya santa fe! jag har gamla modellen, är inte så hemma här i forumet såg aldrig att det fanns olika avdelningar för gamla (cm?) och nya (sm?).

Men nu vet jag...

Re: ja

33
(Ursäkta dröjsmålet...tittade på Parlamentet bara...)
dalarna skrev:De där blåa var fina! var får man tag på dem? :lol: :lol: :lol:
Skulle vara bra vid omkörningar med blå på taket!!!
Får väl be om jag kan byta de jag har i fronten då.... eller så bygger jag nåt på taket bara för skojs skull :D :D
Såhär, Kanske...?
Bild
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

Re: Hoppsan!!

34
dalarna skrev:OJ!!

Märker nu att jag skrivit i forumet för nya santa fe! jag har gamla modellen, är inte så hemma här i forumet såg aldrig att det fanns olika avdelningar för gamla (cm?) och nya (sm?).

Men nu vet jag...
Jaja, SÅ på livet är det inte, lite hipp som happ får man tolerera, bara man skriver och har roligt...! :D :D :D :lol: :lol:

(Förresten; "gamla"=SM, "nya"=CM...)
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

36
Hej dalarna, som jämförelse med att ha lampor på takbåge, kan jag nämna att den taxilampa med tillhörande reklamskylt som jag åkte runt med på taket för ett antal år sedan, sades addera ca. 7% på förbrukningen.
Är det någon som satt fast extraljus på taket på sin santa? Skulle vara roligt med några stora extraljus där
Här finns bilder på en Santa med extraljus:

http://www.cardomain.com/ride/799570
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

Tack!!

37
Tack Santaclaus!
Fina bilder med lysen på taket! Sådär skulle jag vilja ha!
Frågan är om det lyser bra eller om motorhuven lyser upp för mycket som Skäreläjan sa?
Kanske måste testa...

38
Det finns naturligtvis "äkta" blåljus också...
Bild
Bild
Mycket uppskattade fordon... :wink: :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

39
Med rätt typ av x-tra ljus, d.v.s "Fjärrljus" tror jag inte det bör bli
några problem att ha dessa på taket.Monterat på ett tvärstag mellan railsen är det lätt att flytta dem bakåt OM det skulle vara så att de vill
blänka upp huven. Ett dylikt arrangemang var vanligt förekommande
förr i norrland och kallas därför för just "norrlandsbåge".

Men nu bör vi väl ha livs levande experter på ämnet. Hörrni där uppe:
Någon som skickat på en norrlandsbåge på Santan?

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

42
Hej Kamrater!

Skäreläjan, din kärra ser väldans fin ut där den står, går själv i väntans tider och blir lite skakig då jag ser hur fint det kommer att bli här hemma på uppfarten snart. Faktiskt ringde jag säljaren på Swemabil i Karlstad för 20 min å bilen har kommit!!! Så nu jädrans bär det snart söderut! För er som undrar så kan jag säga, ja, det är värt att åka 130 mil för att hämta en bil om bara säljaren är förbaskat trevlig och tillmötesgående. Det är värt hela affären för mig.

Nåja, nu till ljuset. Jag valde den största ljusbågen och till den 2 st Lightforce 240 Blitz att lysa upp tillvaron med. Norrland i all ära men någon "norrlandsbåge" på taket lär det aldrig bli, där går gränsen. 8). Jag tror att det blir riktigt trevligt att åka höst & vinterväg framöver.

kolla in bågen: http://www.kamaprodukter.se/13906.asp
å ljusen: www.lightforce.se

Reklamen man hittar på Lightforce hemsida är rätt fräck. Man laddar en pumphagel full med smällare och så dånar dom 5-6 skott rätt i en lysande lampa, å den bara lyser :D . Det är min melodi! Stenskott, bye bye!

Vänligen
Svartbjorn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

43
Hej svartbjorn

När du nu har gjort affär i Karlstad!
Så är det "bara" knappt 20 mil ytliggare till Falköping :shock:

Så välkommen på Cooper Träffen 2007 I April :wink: :idea:
;) Cooper
Santa Fe Excl.V6 04:a(såld) I30 2,0 5-dörrars
Och några till som "driver" på alla.(1 Jeep Ceeroke med "allt", 2 Volvo Valp)

norrlandsbåge

44
Nu sitter det en norrlandsbåge på bilen!! 4 st Bosch big knick varav två som jag konverterade till Xenon!! lyser ganska bra..... :shock: :shock:
Bara ett problem Xenon lysena stör ut min radio :cry: :cry:
Undrar vad man gör åt detta??

//Stefan

45
Cooperträff i Falköping, det låter det :D. Jaa, kan man träffas över mycket annat så kan man säkert träffas över däck :wink:

Låter trevligt!
Hälsningar
Svartbjorn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07