Annons
Annons

Re: Pulserande bromspedal

2
Känns det endast i pedalen eller även i ratten?
Skeva skivor brukar göra att ratten skakar hö-vä

Annars skulle jag misstänka fett på skivorna alternativt att bilen stått länge så skivorna tagit stryk av rost vilket kan ge liknande känsla.
[2026-07-29] På grund av spam, orelaterade poster och obefintlig moderering/blockering av dessa så tackar jag för mig. Ev länkar i poster kan fungera... eller inte...
Hyundaiforums guldår 2007-2010, ni som vet vet

Anders ;-)

4
Ok...2-3cm är mycket. För mycket för att bara vara fett på skivan iaf.
Skeva skivor bak så känns det iof inte heller i ratten.
I värsta fall något knas med ABS-pumpen.
[2026-07-29] På grund av spam, orelaterade poster och obefintlig moderering/blockering av dessa så tackar jag för mig. Ev länkar i poster kan fungera... eller inte...

Anders ;-)

5
Satte ny bromsskiva höger fram och problemet är löst. Då jag tog bort däcket så såg jag att skivan var skitig 7x3cm så där hade klossarna inte tagit alls så den var då väldigt skev. Imorgon vänster sida. Dom 2 skruvarna var ett elände att ta bort från skivan men kolvar a till oket var oväntat lätt att trycka in med fast nyckel och polygrip.

6
Fenordic skrev: 09 okt 2022, 15:11 Satte ny bromsskiva höger fram och problemet är löst. Då jag tog bort däcket så såg jag att skivan var skitig 7x3cm så där hade klossarna inte tagit alls så den var då väldigt skev. Imorgon vänster sida. Dom 2 skruvarna var ett elände att ta bort från skivan men kolvar a till oket var oväntat lätt att trycka in med fast nyckel och polygrip.
Vad skönt, bra jobbat!
Men att det var fram och inte kändes mer i ratten var lite överraskande

Anders ;-)