Annons

Monteringskit för ledbars?

1
Tjena!

Har mest läst här hittills, men nu kände jag att det var dags att ställa en fråga.

Jag har just köpt mig en santa fe 07:a som jag vill sätta extraljus på, det är ingen frontbåge på bilen och jag har inte tänkt sätta dit någon sådan heller.

Min tanke är att köpa en ledbar på ebay, antingen att sätta i översta "hålet" i grillen, eller sätta mellan railsen på taket.

T ex en sånhär skulle få plats i grillen.
http://www.ebay.com/itm/23Inch-240W-Osr ... r#shpCntId

Men jag vill gärna få upp extraljusen en bit upp, jag monterade en hellaramp på i40:n under reg. skylten och det blir lite för mkt skuggor i vägenbanan tycker jag.

Jag har inte hittat något kit på ebay där monteringskit ingår till santa fe, enbart universella. Om jag sätter den i grillen är det ju inga problem, men för att montera något på taket skulle jag gärna vilja ha något färdigt monteringskit för att det ska se ok ut.

Kan någon hjälpa mig med lite tankar och ideer kring detta? Alternativt peka mig till en tråd där detta avhandlats, jag har sökt lite, men hittar ingenting om just detta.

/niklas
Annons

Re: Monteringskit för ledbars?

2
Tjena!

Sitter och letar efter samma sak... utan något resultat tyvärr.
Funderade på om man vågar sätta fast rampen i plastskenorna på taket som railsen sitter fast i. Alternativt sätt fast den i railsen på något sätt, kanske tillverka något fäste själv.

Har du löst det på något sätt? Det var ju ett tag sen du skrev frågan.

Mvh Magnus
Hyundai Santa Fe -07

Re: Monteringskit för ledbars?

4
Okej länge sen det var skrivet på denna tråd och hoppas på svar.
HUR monterade du Ledbaren @niklass ?
Plåt bakom regskylten?
Hur satte du fast den, vilka skruvar,,,?
Jag fick tips om mollyskruvar för gipsvägg.. det gick så där eller så var jag bara förbannad.
Det ser ju inte så fast ut, det är ju lite skakigt så det blir väl att använda stag.
(och så gick skylthållaren sönder så jag måste riva bort skiten igen.)

Eller är det någon annan som kan svara?
HYUNDAI SANTA FE 2.2 CRDi 4x4, 2007-2008. 1a reg 2009