Annons

nybliven ägare med funderingar!

1
Köpte en i40 go! -14 automat diesel till kampanjpris..
Hittills väldigt nöjd men en del trådar här skrämmer en lite.

Först och främst, har jag förstått rätt att man tillverkade modellen i Europa fram till ganska nyligen? Min är koreabyggd! Så flyttade man prod pga kvalitetsproblemen??

Har man uppdaterat saker som varit bristfälliga från de tidiga årsmod som tex helljus? Läste ngt om skeva bromsskivor också, är det ett vanligt problem på modellen eller vad???? Tycker mig inte se någon som nämnt ngt om detta på -14 modell och framåt?!

Problemet med partikelfilter, är det ett minne blott eller? Har de bränslelev. det gällde bättrat dieselkvaliten?

Hittills är vi otroligt nöjda. Särskilt då vi fick en helt ny bil för 209.900 med drag också, hoppas det fortsätter såhär. Då blir det en likadan om 3-4 år!

Sitter ju som en kung i baksätet. Lite sämre bakom ratten men ok vid rätt justering. Är 1.90 så det brukar vara sådär med komfort för mig..

Mvh

Robert
Annons

Re: nybliven ägare med funderingar!

3
Hej! Jag har kört min i40 sedan november 2012 utan problem. Jag har dock ett mjukvarufel i stereon. När jag avslutar samtal via bluetooth så låser sig displayen. I övrigt inga som helst problem. Jag är jättenöjd! :-)
Mvh Jonas

i40 CRDi 1.7 M6/136 Business Kombi -12
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Volvo V50 1.6D DRIVe -10
Volvo V50 T5 -05
Volvo S40 2.0T -03

Re: nybliven ägare med funderingar!

4
kylrobban skrev:Köpte en i40 go! -14 automat diesel till kampanjpris..
Hittills väldigt nöjd men en del trådar här skrämmer en lite.
Robert
Om sanningen skrämmer dig bör du ta dig en funderare på vad du köpt. Trådarna här är inga påhitt
utan som sagt sanningen.

Att det alltid finns de på Hyundai som är nöjda är klart. Fundera på varför nästan alla I40 du möter
har en ljusramp t.ex.

Re: nybliven ägare med funderingar!

5
tjosan skrev:
kylrobban skrev:Köpte en i40 go! -14 automat diesel till kampanjpris..
Hittills väldigt nöjd men en del trådar här skrämmer en lite.
Robert
Om sanningen skrämmer dig bör du ta dig en funderare på vad du köpt. Trådarna här är inga påhitt
utan som sagt sanningen.

Att det alltid finns de på Hyundai som är nöjda är klart. Fundera på varför nästan alla I40 du möter
har en ljusramp t.ex.
Nja så rädd bli jag inte. Jag frågade ju dessutom om en del specifika detaljer..
På min -14 tycker jag inte ljuset är så dåligt. Undrar om det inte är lite modifierat.
Framförallt hur var det. Tidigare prod i Slovakien men nu korea eller??

Re: nybliven ägare med funderingar!

6
kylrobban skrev:
tjosan skrev:
kylrobban skrev:Köpte en i40 go! -14 automat diesel till kampanjpris..
Hittills väldigt nöjd men en del trådar här skrämmer en lite.
Robert
Om sanningen skrämmer dig bör du ta dig en funderare på vad du köpt. Trådarna här är inga påhitt
utan som sagt sanningen.

Att det alltid finns de på Hyundai som är nöjda är klart. Fundera på varför nästan alla I40 du möter
har en ljusramp t.ex.
Nja så rädd bli jag inte. Jag frågade ju dessutom om en del specifika detaljer..
På min -14 tycker jag inte ljuset är så dåligt. Undrar om det inte är lite modifierat.
Framförallt hur var det. Tidigare prod i Slovakien men nu korea eller??
Om de numera tillverkas i Korea ser du på den första bokstaven i VIN-numret. K-serien tillhör Korea.

Halvljuset har det aldrig funnits några klagomål på utan enbart helljuset. Har de inte bytt reflektor kan ingen lampa
i världen få det att funka. Xenon hjälper, men lyser lite här och där p.g.a reflektorns lilla storlek. Detta på en bil
tillverkad runt 2012-13.

Betänk att de skärpt sig lite på dessa tre år. Vi skulle först få betala 1600 kr per år för att
uppdatera kartorna. Dessa var dessutom tre år gamla kartor. Nu, om jag förstått det rätt gäller tre års gratis uppdatering.

Själv har jag slängt ut navigatorn och använder en Android-navigator med Waze som gratis-navigerinsprogram. Med trafik-info
från andra användare på sekunden o.s.v. En blåtand som fungerar utan problem. med nerladdning av kontakter.

Re: nybliven ägare med funderingar!

7
Hej.

Har precis servat vår I40 efter 3000 problemfria mil, kostade 2200:-, det var en glad överraskning då vår gamla KIA kostade 4500:-
Dessutom har vi kört båtsläp 94 mil med en snittförbrukning på 0.63 (detta räknat på pumpen) vilket jag är synnerligen nöjd med.

Träffade en taxikille som kört sin I40 65000 mil utan problem så jag känner mig trygg i mitt val av bil. Visst finns det personer som drabbats av olika problem men det har alla biltillverkare.
Hyndai I40 Business kombi crdi 136hk M White crystal 2014
Tidigare Kia Ceed SW

Re: nybliven ägare med funderingar!

8
Uppsala skrev:Hej.

Har precis servat vår I40 efter 3000 problemfria mil, kostade 2200:-, det var en glad överraskning då vår gamla KIA kostade 4500:-
Dessutom har vi kört båtsläp 94 mil med en snittförbrukning på 0.63 (detta räknat på pumpen) vilket jag är synnerligen nöjd med.

Träffade en taxikille som kört sin I40 65000 mil utan problem så jag känner mig trygg i mitt val av bil. Visst finns det personer som drabbats av olika problem men det har alla biltillverkare.
Kör du manuell eller automat?

Re: nybliven ägare med funderingar!

9
Uppsala skrev:Hej.

Har precis servat vår I40 efter 3000 problemfria mil, kostade 2200:-, det var en glad överraskning då vår gamla KIA kostade 4500:-
Dessutom har vi kört båtsläp 94 mil med en snittförbrukning på 0.63 (detta räknat på pumpen) vilket jag är synnerligen nöjd med.

Träffade en taxikille som kört sin I40 65000 mil utan problem så jag känner mig trygg i mitt val av bil. Visst finns det personer som drabbats av olika problem men det har alla biltillverkare.
Du skrev det själv. Vad tror du att din gamla I40 kommer att kosta. Just det, 4500 minst.