Kanon med ett forum som hjälper oss Hyundai-ägare ....men vart jag än läser i detta forum så har jag aldrig funnit att Hyundai inte tar sitt ansvar, snarare tvärtom. Kört I40 i tre år....saker har strulat men Hyundai i Linköping har löst saker utan att ens försöka skylla på mig eller velat få mig att betala.
Tror inte Volvo skulle ta hand om sina kunder som Hyundai gör...även om vi lurats av en slogan "Har du råd att inte köpa Svenskt" i 30 år....
Men med en Genesis coupé fylld med 274hp så leeer man bara....
Annons
Re: 6år med Hyundai....de tre sista med I40...och nu en gene
2Kan bara svara att Volvo gör exakt samma sak med sina kunder. Hade en v70 Drive som jag bråkade om i 1½ år. Volvo hänvisade till återförsäljaren och återförsäljaren tyckte uppenbart att jag var dum i huvudet.
Trots att det finns ganska många som hade samma fel på Volvon som jag hade. Vi var ett gäng på jagrullar.se som drev samma fråga på olika ställen. Det slutade med att alla byta sina bilar. Ingen av oss orkade tjata. Som sagt 1½ år om samma sak. Höll på att bli galen.
//Mattias
Trots att det finns ganska många som hade samma fel på Volvon som jag hade. Vi var ett gäng på jagrullar.se som drev samma fråga på olika ställen. Det slutade med att alla byta sina bilar. Ingen av oss orkade tjata. Som sagt 1½ år om samma sak. Höll på att bli galen.
//Mattias
Re: 6år med Hyundai....de tre sista med I40...och nu en gene
3Jag håller med om att Hyundais kundtjänst är mycket bättre än Volvos. Det är en av anledningarna till varför Volvos popularitet minskar i vårt land.
Re: 6år med Hyundai....de tre sista med I40...och nu en gene
4Fab33 skrev:Jag håller med om att Hyundais kundtjänst är mycket bättre än Volvos. Det är en av anledningarna till varför Volvos popularitet minskar i vårt land.
Hur kan något som inte existerar vara bättre än Volvo?
Re: 6år med Hyundai....de tre sista med I40...och nu en gene
5Jobbar du på Volvo eller ?tjosan skrev:Fab33 skrev:Jag håller med om att Hyundais kundtjänst är mycket bättre än Volvos. Det är en av anledningarna till varför Volvos popularitet minskar i vårt land.
Hur kan något som inte existerar vara bättre än Volvo?
Re: 6år med Hyundai....de tre sista med I40...och nu en gene
6Du får slänga upp lite bilder på din kärra !! Sjukt snygg bilTocke skrev:Kanon med ett forum som hjälper oss Hyundai-ägare ....men vart jag än läser i detta forum så har jag aldrig funnit att Hyundai inte tar sitt ansvar, snarare tvärtom. Kört I40 i tre år....saker har strulat men Hyundai i Linköping har löst saker utan att ens försöka skylla på mig eller velat få mig att betala.
Tror inte Volvo skulle ta hand om sina kunder som Hyundai gör...även om vi lurats av en slogan "Har du råd att inte köpa Svenskt" i 30 år....
Men med en Genesis coupé fylld med 274hp så leeer man bara....
Re: 6år med Hyundai....de tre sista med I40...och nu en gene
7Nej, men en som fortfarande väntar på svar från Hyundai-support och tillikaKlemman skrev:Jobbar du på Volvo eller ?tjosan skrev:Fab33 skrev:Jag håller med om att Hyundais kundtjänst är mycket bättre än Volvos. Det är en av anledningarna till varför Volvos popularitet minskar i vårt land.
Hur kan något som inte existerar vara bättre än Volvo?
ägare av skitbilen 140. Den som hamnat längst ner på listan över bilar som folk
vill ha.
Re: 6år med Hyundai....de tre sista med I40...och nu en gene
8Trasiga kurvljus och rails som lyfter lite är verkligen prylar att jaga upp sig för. De små fel jag haft på min fixar verkstaden utan problem. V70d5 09 som jag hade tidigare var däremot en bil som var behäftad med seriösa problem och noll support från varken tillverkare eller återförsäljare. Har man otur så kan man nog ramla på ett måndagsexemplar oavsett bilmärke. Det är dock trist att kundservice verkar skilja så mycket från plats till plats.
Re: 6år med Hyundai....de tre sista med I40...och nu en gene
9Jag har nu ägt min I40 kombi premium i ett halv år och vill bara säga att återförsäljaren Homgrens Bil I Karlskrona har löst alla problem och dylikt på ett exceptionellt serviceminded sätt. Jag är en kräsen kund och inte alltid så lätt att ha att göra med då jag ställer krav. Men Holmgrens har löst allt, och alltid fixat så det funnits lånebil om man behövt lämna in bilen.
Det är inte ofta man får skriva att man är väldigt nöjd som kund!
Det är inte ofta man får skriva att man är väldigt nöjd som kund!