Annons

Re: Idag åkte den!

16
Micke77 skrev:Vi har själva haft vår i40 väldigt kort tid ca 7 månader .
Det säger egentligen allt. Vi som klagar har haft den betydligt längre än 7 månader.

Klagade inte över helljuset heller, till det blev mörkt ute.
Annons

Re: Idag åkte den!

17
Det är som du säger, vi har haft den väldigt kort tid men än så längd är det bara positivt.

angående helljuset så är det inget vi reflekterat över då vi har gatlampor så det är inget som stört oss. Skulle behov uppstå så kostar det inte mycket att få det som extra. Antingen vid nyköp eller eftermonterat.

Re: Idag åkte den!

18
Har haft min i 2 1/2 år nu och fortfarande nöjd ! Vist har bytt ratten en parkerings sensor, men vem bryr 8-) sig om det åtgärdat direkt så inget att klaga på. Vi har även 3 st i40 på jobb och inga bekymmer med dem förutom ett hjullager som byttes vid typ 8000 mil på en av dem och dem ligger väl på 13000 mil nu.

Re: Idag åkte den!

19
Min har precis nått 10 000 mil på mätaren. Några småsaker som parkeringssensorer och ratt har bytts på garantin. Mycket bra och snabb service på min verkstad. Min förra bil var en v70 d5 -09 och det tyckte jag var en riktig skitbil. Har man otur och får ett måndagsexemplar är det ju bra med schysta garantier. Det har inte Volvo och därför kör jag nu hyundai.

Re: Idag åkte den!

20
Joakim skrev:Min har precis nått 10 000 mil på mätaren. Några småsaker som parkeringssensorer och ratt har bytts på garantin. Mycket bra och snabb service på min verkstad. Min förra bil var en v70 d5 -09 och det tyckte jag var en riktig skitbil. Har man otur och får ett måndagsexemplar är det ju bra med schysta garantier. Det har inte Volvo och därför kör jag nu hyundai.
Förklara nu vad du menar med schysta garantier?

Re: Idag åkte den!

22
Joakim skrev:Varför då??
Därför att om du tror att du har fem års garanti på allting skall du glömma det direkt. Mycket är undantaget och det vore kul om du visste vad som är
undantaget.

Den är inte så just som du tror.

Re: Idag åkte den!

23
tjosan skrev:
Joakim skrev:Varför då??
Därför att om du tror att du har fem års garanti på allting skall du glömma det direkt. Mycket är undantaget och det vore kul om du visste vad som är
undantaget.

Den är inte så just som du tror.
Vi har förstått att du inte är nöjd :) men du måste ju förstå att det finns nöjd a med ! Tro det eller ej ;)

Re: Idag åkte den!

24
Klemman skrev:
tjosan skrev:
Joakim skrev:Varför då??
Därför att om du tror att du har fem års garanti på allting skall du glömma det direkt. Mycket är undantaget och det vore kul om du visste vad som är
undantaget.

Den är inte så just som du tror.
Vi har förstått att du inte är nöjd :) men du måste ju förstå att det finns nöjd a med ! Tro det eller ej ;)
Visst, men att relatera till drömmar funkar sällan. Det brukar bli ett bryskt uppvaknande ur drömmen.

Re: Idag åkte den!

25
Kan du inte förklara vad som inte ingår i garantin då tjosan? Personligen bryr jag mig inte för jag har bytt till en riktig bil nu, men det finns säkert många andra här som det kan vara högintressant för. :) Kul förresten att följa detta forum "från sidan" "bortom" alla problembilder och öppna bakluckor m.m m.m :D :D

Re: Idag åkte den!

27
Som tidigare skrev så är det också kul att läsa de som är nöjda. Köper absolut att det finns bilar som byggs bättre än andra. Dock upplevs vissa bilar som leksaker kontra andra ex. om du skiftar från en i40 mot en V70 eller en i40 mot en 318/320d... Min i40 åkte ju som bekant för ett tag sedan mot en beggad XC60! Det finns saker som man saknar med i40 - den var välutrustad med ex. Rattvärme ;) annars valde jag en XC60 med allt plus lite till som min i40 hade...

Då vi har två i40 i familjen så kan jag också meddela att nr. 2 bytts bort idag. Denna bil har fått nya parkeringssensorer, bytt ratt, rostlagad, och takrails som lossnat. Irriterande inredningsljud.

Vi får väl hoppas att i40 anno 2015 har fått allt som första utgåvan saknar... kvalitet!!

Vi fick en lånebil (Skoda Octavia) nästan ny när i40´n rostlagades och allvarligt det är natt och dag skillnad på inredningskvalitet, den som säger annat ljuger. (min i40) saknade ju tom. inredning i både tak och instrumentbräda =)

Som det känns nu så finns det anledning till att saker kostar annorlunda.

Nä, hoppas alla som är nöjda får fortsätta vara nöjda. Tack och hej... Volvo For Life ;)

Re: Idag åkte den!

28
Själv bytte jag från en v70 d5 -09 till en i40 för att v70n var mer på verkstad än i drift. Har nu kört 10 000 med i40n och är fortfarande helnöjd. De små fjantiga felen jag haft på 40 fixas direkt utan problem. Volvons mycket seriösare problem som påverkade användandet på ett helt annat sätt en en pipande parkeringssensor eller en ratt som tappar skinnet fick jag jobba väldigt hårt för att få fixat.
Skriv gärna vad du inte fått hjälp med. Under min bils 10 000 mil har de småsaker jag påpekat åtgärdats direkt.

Re: Idag åkte den!

29
Den är inte så just som du tror.[/quote]
Vi har förstått att du inte är nöjd :) men du måste ju förstå att det finns nöjd a med ! Tro det eller ej ;)[/quote]

Visst, men att relatera till drömmar funkar sällan. Det brukar bli ett bryskt uppvaknande ur drömmen.[/quote]


Vad menar du nu ? Tycker du bara svamlar en massa dynga.