Annons

16
Joppe skrev:Jag ser dessutom fram emot när första CM:aren gör entre´på Forumet, jag misstänker att det bildas två skolor: Ur-Santaister (inte Satanister) och Ny-Santaister,,, som upplagt för lite debatt !! Sånt gillar vi !!
Det är snart tajm att lägga in en bibba delforum för Santa Fe CM. Mkt scrollande lär det bli framöver på forumet...
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Annons

17
Nykommlingen var faktiskt inte så lätt att upptäcka bland alla andra, då jag är tvungen att spåna från "fel" sida av staketet. Men de jag kunde se var ändock att det forfarande finns en del "gamla" Santor kvar på hamnplanen. Noterade med lite förvåning över alla Kio´r och framför allt av modellen Sorento.

Det jag kunde notera vid en hastig blick på Santan var: tydligen fabriksmonterad spoiler/vindavvisare på bakluckan, torkararmen bak var monterad i glaset till bakluckan, fronten med dimljusen flöt liksom ihop med karossen i övrigt. Personligen tyckte jag det såg lite konstigt ut så de skall bli intressant att se den med monterad lamphållare/båge.
Fick en känsla från min något dåliga utkiksplats samt intensiv dimma, att avgasröret gick ut på vänster sida + ingen "cocacola-knäck" på bakdörren, men jag är inte helt säker, kan ju vara en synvilla.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

18
CM med båge?

Det choppade ju vår egen "Kattis" för länge sedan och lade upp på sin egen web! http://kattis60.se/minisar/MIX.jpg

Wakey wakey!



För övrigt kan jag säga att jag känner igen Vallhamn - på vädret... :roll:


S
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

19
Men hallå...Va la länge sen jag :shock: in Kattis Santa "make up"!

Men jag menar att jag är intresserad av att se new-Santan med båge och softa X-lights, INTE ett kromat kängurustaket med plats för sisådär en 15 flodljus, som jag personligen tycker hör hemma på tradare. :lol:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

20
nimbusen skrev:Men hallå...Va la länge sen jag :shock: in Kattis Santa "make up"!

Men jag menar att jag är intresserad av att se new-Santan med båge och softa X-lights, INTE ett kromat kängurustaket med plats för sisådär en 15 flodljus, som jag personligen tycker hör hemma på tradare. :lol:
Hej där. Här är jag. Men kolla denna underbara bilen. Där kan vi snacka lysen.
http://kattis60.se/italien/martin/P1150796.JPG dagsljus
http://kattis60.se/italien/martin/P1120551.JPG om natten
mera kan ses på http://kattis60.se/italien/martin/martin.htm
Älskar lysen.
Kram till er alla Kattis

21
Ah!
En rig som kan få den tyska grönvita folksnapparen att vända mitt på blanka Autobahn bara för att börja utfärda böter hej vilt!

För att lite milt föra tillbaka tråden till CM så kan man fråga sig om den nya Santan får blinkers ute i backspeglarna.
I såfall kan man troligen modda dem att både lysa med fast sken som positionsljus - och blinka i otakt med körviktingsvisaren genom att plusjorda dem.

Det du, Kattis!


Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

23
Var inne till Svemabil i måndags och fick klockan och färddatorn bytta :D
Skall även få en inbjudan till den 25 och prova den nya santan...
Det skall bli trevligt..
Fick se lite bilder om hur den ser ut och jag tycker att den är läcker :lol:

24
Du tar väl med digitalkameran, och skaffar en massa läckra detaljbilder till oss andra nyhetstörstande... 8)
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

26
Även jag har tagit en sväng ut till Wallhamn:

Bild

Bild

Bild


Bilarna står kvar - 10 dagar efter att Nimbusen varit där; den silverfärgade är samma bil som han postade högre upp i tråden.

Nimbusens fotspår i snön är faktiskt kvar - jag passade mig noga för att gå i dem... :mrgreen:


Bilen kommer att bli bra när ögat vant sig vid den - till och med Mazdahäcken kommer att accepteras vad det lider - speciellt efter som det knappt säljs några Mazdor längre...


Tack Wallhamn för fotoläktaren ni byggt upp på utsidan av staketet, och för vänligheten att ställa upp bilarna så tillgängligt i ytterrad! :roll:

Spyfe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

27
Nu har vi järnkoll :shock: på varje "rörelse, men tyvärr så missade jag swedefe´s smygis i Wallhamn med en dag.
Idag Lördag 25 feb. var jag dock ute en sväng o ch tog ett par foton då jag noterade ett par nyheter som jag bildligen ville dela med mig.
Jag lägger upp dom i BIG-size för att detaljerna skall synas bättre.

Bild 1. Dubbla utblås - kromade ändrör. Bild 2. Lastbågar på railsen. 3. Nu blir de bara fler och fler.

Bild


Bild


Bild
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

30
Inte för att vill jag vill uppmana till "civil olydnad" på Wallhamn eller så, men nu handlar väl "tävlingen" om att bli först att ha provkört en CM i Sverige. Eller hur? :roll:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision