Annons
Annons

2
Om du kollar in vår startsida; www.hyundai.nu och klickar på "Tips&tillbehör" så kan man se att Fjällräven gjorde en grundlig inventering av marknaden för några år sedan.

Han gillade "Oppis-Huckepackespiegel" bäsr; det kan ha hänt grejer på marknaden sedan dess, men du skall absolut kika närmare på detta underverk innan du handlar något annat.

Själva hemsidan ligger tyvärr i träda för tillfället - forumet är "where the action is" just för tillfället, men det skall bli ändring på det;

ClasseClas jobbar på att flytta "vetandet" till hemsidan för att ge utrymmer för mer "tyckande" på forumet - lite vulgärt uttryckt... :mrgreen:

Det finns ändå mycket av värde att hämta på www.hyundai.nu - surfa in och spill en stund, gott folk!



Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

3
Själv kör jag med "caravan mirror"speglar med förlängd arm, som man fäser runt originalspeglarna ( dessa är till salu), men fick i somras prova Volvos original husvagnsspeglar med mkt gott resultat.

(Har "fullbreddsvagn")

Mina speglar har en förmåga att ta åt sig vindstöten från mötande större fordon såsom last/dragbilar. Varvid de viker sig inåt mot sidorutan. Dock har jag inte kunnat särredovisa att något lastbilsfabrikat skulle vara större bov än något annat när det gäller att knuffa mina speglar åt sidan, sanrare är det nog den totala vägbredden, eller bristen på avstånd i mötesögonblicket, men det blir kallt i bilen när man måste hissa ner rutan för att putta ut spegeln igen.

Per Neslein (campingferie.dk) hade samma problem när han 2002 körde Nordkap-Gibraltar med en fullbreddsvagn och en Santa fé som dragbil. han löste det med ett par rejäla buntband runt "vikningspunkten" på bilens sidospegel.

Caravan mirror speglar säljs hos husvagnshandlarna, Volvos originalspeglar säljs naturligtvis hos dessa återförsäljare. (Enligt utskick som kom med fakturan häromdagen, är kampanjpris SEK 830 inkl.moms)
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe