Annons

Angående BEG-Garanti Rena skämtet?

1
Bilförsäljare utlovar beg.garanti vid köp av beg.bil och det kan ju kännas lite tryggt vid köp av beg "kärra", men vid påtalat fel på bilen så hänvisas till ett otal undantag av varierande slag bla står det ofta garantin gäller EJ för fel som fanns på fordonet vid köpetillfället Hur faen skall man veta detta om felet upptäcks efter c:a 5-6 mils körning I mitt fall rör det sig om att check engine lampan indikerade efter c:a 9 mils körning efter besök på auktoriserad Hyndaiverkstad handlar det förmodligen om byte av sensorn till nämnda varningslampa kostnad beräknad 3800:- nov.2012 kontaktade garantin SVAR: beg.garantin omfattar INTE denna typ av fel vad gäller sensorer har haft min bil i c:a 3 veckor garantin har en giltlighets tid av 6 mån från försäljningsdatum Jag anser att BEG- garantin bara är ett försäljningstrick för att man skall känna sig trygg och därför "slå till" och göra affär :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red
Annons

2
Har för mig att konsumentlagen säger att det är upp till bilförsäljaren att bevisa att felet inte fann när du köpte den, inte tvärtom. Dessutom finns i konsumentlagen en sex månaders garanti vid bilköp. Ska kolla när jag komer hem på måndag
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!