Annons

Promotec

1
Någon som monterat promotec på era 136hk dieslar?
Är själv sugen på en box då jag tycker bilen är väldigt slö på låga varv. Får växla till ettan i när jag ska ut ur vissa korsningar för att inte få motorstopp.
Annons

2
Har inte själv någon erfarenhet av boxar men borde nog undvika dom då dom bara lurar orginalboxen.Bättre med en mappning så att alla parametrar ändras och inte bara öka på med disel.Ska själv göra en mappning snart då jag också tycker den är alldeles för trött i 1an/2an.

3
Jeg har montert chip fra bestchip.no i min 115hk. Bilen drar noe vanvittig. Den er også justerbar, med veldig bra bruksanvisning. Anbefales. De garanterer også at programmene deres er lik/ bedre enn original program.

4
Klemman skrev:Har inte själv någon erfarenhet av boxar men borde nog undvika dom då dom bara lurar orginalboxen.Bättre med en mappning så att alla parametrar ändras och inte bara öka på med disel.Ska själv göra en mappning snart då jag också tycker den är alldeles för trött i 1an/2an.
Vad jag förstår så skickar det inte bara in mer bränsle som tex. Kcrboxarna gör.

5
Helt korrekt. Bestchip boxen kobles til common rail systemet, og ikke diagnoseplugg som de gamle powerboxer. Den justerer mye forskjellig, og er optimert for biler med dieselpartikkelfilter

6
Klemman skrev:Har inte själv någon erfarenhet av boxar men borde nog undvika dom då dom bara lurar orginalboxen.Bättre med en mappning så att alla parametrar ändras och inte bara öka på med disel.Ska själv göra en mappning snart då jag också tycker den är alldeles för trött i 1an/2an.
Var kan du göra mappningen?
Kan mappningen försvinna om verkstan gör en uppdatering av mjukvaran?

7
M72 skrev:
Klemman skrev:Har inte själv någon erfarenhet av boxar men borde nog undvika dom då dom bara lurar orginalboxen.Bättre med en mappning så att alla parametrar ändras och inte bara öka på med disel.Ska själv göra en mappning snart då jag också tycker den är alldeles för trött i 1an/2an.
Var kan du göra mappningen?
Kan mappningen försvinna om verkstan gör en uppdatering av mjukvaran?
Jeg ville vært forsiktig med mappning. Ved service tar jo mekaniker en testtur. Han vil da merke at bilen er tunet. Og vips, er garantien borte...... Bedre med boks frem til garantien går ut

8
Jag har monterat en box från dieselkraft. jag är mycket nöjd. Blien är klart starkare på lågt varv och därmed mera lättkörd.

Tar max 10 min att montera/avmontera.

9
proIT skrev:Jag har monterat en box från dieselkraft. jag är mycket nöjd. Blien är klart starkare på lågt varv och därmed mera lättkörd.

Tar max 10 min att montera/avmontera.
har provat en från dieselkraft med.. stor skillnad mot förr.. :shock:
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

11
Nu sitter den i bilen och man kan kort och gott säga att det är så här bilen ska lämna fabriken. Ska bli intressant att se vad som händer med förbrukningen om man nu kan köra normalt hehe.

12
Återkom gärna lite mer kring hur bilen beter sig, lågvarvsegenskaper samt bränsleförbrukning osv...

Tack på förhand :-)
//Emil

__________________________
Hyundai i40 1.7 CRDi

13
På låga varav är det en enorm skillnad, behöver inte röra gasen för att ta mig iväg längre. Ska givetvis återkomma med bränslet när jag börjat köra normalt :). 120-190 gick betydligt fortare också. Inte för att man kör det så ofta.