Annons

Smakråd!

1
Hej allesammans!

Jag har nyliget bytt in IX35an mot en Santa Fe med anledning av tillökning i familjen.

Santa Fen är lika kass på helljus som IX35an var så därför ska det på extraljus - jag får ett bra pris på frontbåge och extraljus, mitt enda dilemma är om jag ska välja hög eller låg båge - det är nog mest en smaksak.
Och ja, jag vill ha frontbåge!

Så vad tycker ni? Hög (som täcker hela grillen i princip) eller låg (som går halvvägs upp på grillen), det är Kamas bågar som är aktuella för mig.
Vad gäller ljusen så är det Hella i någon form (fråga mig inte).

Har letat på nätet, men faktiskt inte hittat någon bild på Santa Fe med hög båge och tre ljus (massor med bilder med två ljus dock).

Med vänlig hälsning
Andreas
Santa Fe -07 2,7/V6 M5 Comfort 5, Olivgrön m. ljus inredning
Annons

2
Hej
Jag har Kamas låga båge och tre st lyktor i den och jag tycker att det är ursnyggt. Sen tycker jag att dekorplåten bak är jättefin men den tror jag sitter originel på de nya.

Lena

3
Har själv funderat på den högre varianten.
Dels så tycker jag den är snyggare, sen kanske den kan ge en vink om vart fronten är vid parkering och kanske minskar stenskott på huven.
/Jake

Hyundai Santa Fe 2011 Aut 5-E Carbon Grey

4
Har den högre varianten med 2xBosch/225. Finns inte plats för fler med den storleken på lampa, så alternativet är att sätta tre mindre.

Men då finns det bara två fästhål i bågen, så man får snickra ihop en egen hållare.
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"


Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

5
Jag har denna och tänker sätta 4 fullsizelampor ovanpå bågen. Förmodligen med Xenonkit på. Mörker och landsväg är inget skoj på vintern.

Inte min bil men likadan färg och grill.
Bild
Santa Fe V6 Exclusive 2003 mörkblå
Santa Fe Crdi Exclusive 2008 mörkgrå

7
Japp, jag har även förvärmning med low, medium och high i gallret. Hängmörat. :)

Nä, med moderna bilar som envisas med metalliclackade stötfångare i plast så blir det på sikt billigare med en sån då man bor i ett vilttätt område. Om jag skulle slå läger och grilla på plats är dock helt ärligt oklart.
Santa Fe V6 Exclusive 2003 mörkblå
Santa Fe Crdi Exclusive 2008 mörkgrå