Annons

säkringar vid batteriet

1
Hej Bosse undrar vad dom fyra säkringarna som sitter direkt på batteripolen är till fins inget i boken någon som vet? tredje framifrån gick paj för mig och jag kan inte se något som inte funkar! Fyra stora fyrkantiga säkringar dom fins inte på macken i alla fall.
Annons

2
Det är huvud säkringar av större och segare modell, finns bara att köpa hos Hyundai handlarna.

Är det en diesel det gäller?
//PA från Sundsvall - Åker i30 -11

4
katt skrev:YES 02a Det är den svarta tredje framifrån sett,men jag hittar inget som inte funkar!
Svarta är det en 80A?? tror att några där är till PTC värmaren och sen är det säkring för glödstift har jag för mig men inte 100% på det men nåt sånt är det säkringarna där är till för i alla fall. Kommer jag ihåg det så kan jag kolla imorgon på jobbet.
//PA från Sundsvall - Åker i30 -11

5
Har i dag varit på hyndv. dom kan inte hitta dom säkringarna i sin databas,dom återkommer när dom pratat med (huvud)lagret.Att allting ska va så j...a svårt!!

6
nu har det gott två och en halv dag fortfarande inget svar om dom har en säkring eller inte och ej heller vad den är till för ömkansvärt!!!jag ser att det inte bara jag som har problem, min diesel rycker i början dom första kilometrarna.

7
Hej katt, det var ju märkvärdigt! Det är ju bara att läsa ett kretsschema. Kul att det går framåt med bilen, jag har läst din andra tråd med intresse! :D
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

8
Där går det bra MEN som tony (lets dans) skulle ha sagt,Säkringsfrågan ej löst kollade i dag om det gnistrade när jag förde ihop dom två kopparledarna när bilen hade startat icke men när man sätter på tändningsnyckel och jör samma sak får jag en gnista så den är troligen till glödningen ska kolla så kabeln inte ligger i gods.MEN fortfarande ingen säkring i sikte.

9
I KVÄLL ska jag montera säkringen och nu vet jag hur den är fastsatt MED TVÅ SKRUVAR tacka f.....n för att jag inte kunde dra upp den som jag kunde med två andra, så det är den och en till i mitten som är skruvade. Jobbade på skroten i tisdags o dröm om min förvåning när jag fann den på en skrotad santa och fich se hur den ser ut.Men inget svar från hyndaverkstaden att dom har hittat en säkring så det var sista gången jag var där såvida jag inte ska ploga snö där till vintern.