Annons

Motorlampa lyser

1
Hej

Helt plötsligt lyser min motorlampan och varnar för fel. Bilen går som vanligt. Jag kopplade bort batteriet en stund i förhoppning om att lampan skulle slockna. Jjag ska lämna in till verkstaden för läsning av felkod. Någon med liknande erfarenhet?


Bilen är en CM Diesel -08 som gått ca 7200 mil.

Marie
Santa Fe 2008 2,2 CRDI Exclusive Aut.
Audi A4 2.0 TDI 170 Quattro 2011
Husvagn kabe Smaragd 2003 King Size
Annons

2
Er det mistanker om feilkoder, ville jeg nok ikke koblet av bateriet, men heller fått lest av feilkoden, og så vudtert hva man skal gjøre ut fra det...

Re: Motorlampa lyser

3
Min har lyst lite fram och tillbaka och var naturligtvis släckt då den var inne på service. De kunde inte se något då och senaste tiden har den lyst nån dag då och då. Förmodar att det har något med avgasreningen att göra då jag inte märker det minsta på gången.
Matsli skrev:Hej

Helt plötsligt lyser min motorlampan och varnar för fel. Bilen går som vanligt. Jag kopplade bort batteriet en stund i förhoppning om att lampan skulle slockna. Jjag ska lämna in till verkstaden för läsning av felkod. Någon med liknande erfarenhet?


Bilen är en CM Diesel -08 som gått ca 7200 mil.

Marie
Santa Fe V6 Exclusive 2003 mörkblå
Santa Fe Crdi Exclusive 2008 mörkgrå

4
Troligen har avgasreningen fått en "kallsup" och fungerar som vanligt efter några mil då även varningslampan slocknar. Detta är mycket vanligt på Rangern som jag har.

// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600

5
Lenn98 skrev:Troligen har avgasreningen fått en "kallsup" och fungerar som vanligt efter några mil då även varningslampan slocknar. Detta är mycket vanligt på Rangern som jag har.

// Lennart
Dette problemet virker kjent.... Se tråden http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=3056
Om det är en automat, tror jag inte avgasreningen är orsaken. Min 08 har nu 100 000 km på mätaren. Lampen tänder när jag kör men tungt släp. Felkoderna finns i tråden, och det är något dom inte kan förklara med automatlådan. Eftersom värkstaden i Växjö inte hittar något har jag anmodat dom å ta kontakt med Korea. Någon måste vel veta?