Annons

Isg begränsning

1
Hej
Bilen har nu rullat 120 mil o är sååå nöjd!
En sak som jag inte förstår är att isg/start stop funktionen inte
Fungera 100% när man stannar bilen så dyker d upp i displayen
Isg har begränsning. Har på mig säkerhetsbältet inga dörrar
Är öppna. Vad kan de vara? Har kört 120 mil så batteriet borde vara full laddat någon som vet???
Annons

Re: Isg begränsning

2
nicke skrev:Hej
Bilen har nu rullat 120 mil o är sååå nöjd!
En sak som jag inte förstår är att isg/start stop funktionen inte
Fungera 100% när man stannar bilen så dyker d upp i displayen
Isg har begränsning. Har på mig säkerhetsbältet inga dörrar
Är öppna. Vad kan de vara? Har kört 120 mil så batteriet borde vara full laddat någon som vet???
Troligen är det under -2 grader ute ..... då stänger inte bilen av ...... Står det på svenska i din bil ???? .... I min står det på engelska :|

4
Ja vi hade typ +7 igår kväll och min stängdes inte heller av .... fast vi har bara haft vår bil i några timmar och jag tror inte att bilen var riktigt varm då. Sen det där med språket .... jag hittade inte svenska i menyn :?

6
Svenska finns i undermenyn språk
Hmm... Det finns inte valbart i min i40... Bluetooth-röststyrningen går att ställa in till svenska men inte menyspråk varken i radio eller instrumentpanelen.

8
buffelko skrev:
Svenska finns i undermenyn språk
Hmm... Det finns inte valbart i min i40... Bluetooth-röststyrningen går att ställa in till svenska men inte menyspråk varken i radio eller instrumentpanelen.
Svenska finns inte i min meny heller !!!!

9
Finns det verkligen någon som har svenska som språkalternativ? Jag har det då inte och enligt säljaren så görs inte i40 med det alternativet? Har en business, kan det vara så att det finns på premium.

Sen undrar jag hur f-n ställer man in tiden i displayen på instrumentpanelen?
Har inte ens alternativet "time" under settings...

11
freddasp skrev:
buffelko skrev:
Svenska finns i undermenyn språk
Hmm... Det finns inte valbart i min i40... Bluetooth-röststyrningen går att ställa in till svenska men inte menyspråk varken i radio eller instrumentpanelen.
Svenska finns inte i min meny heller !!!!
Bara bilar med högre utrustningsnivån premium och sport som har supervision cluster som har svensk språk i färddatorn.

12
Det har troligen något med ac´n att göra.(har för mig att jag läste det någonstans) :roll: Vet med säkerhet att den inte funkar i kombination med defroster / fram.

13
Det är flera saker som systemet bevakar, temperatur, elförbrukning mm. Den stänger troligtvis inte av motorn om det inte är varmare ute och lite elförbrukare igång.
Ljuset i tunneln kan vara ett mötande tåg!

Min bil:
Hyundai i40 1,7 crdi Premium, Blue spirit pearl