Annons

16
Svartbjörn, jag vill passa på att tacka dig för din positiva attityd på forumet och alla dina fina inlägg! "Lätt Forumberoende" har du hunnit bli också, inte dåligt. Hoppas att det går bra med nya bilen.

Även om mängden inlägg säkert kommer att minska framöver från dig så hoppas jag att du tutar in av och till. :D

Vad gäller bevakningsfunktionen så funkar den för mig iaf. Möjligtvis har du problem med dina cookies till detta forum, så jag rekommenderar att du helt enkelt tar bort dem via din browser. Återkom sen så får se hur det går för dig.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Annons

17
svartbjorn skrev:Hej Classe!

Ja, med en liten tår i ena ögonvrån lämnar jag (inte träsket :wink:, det har varit trevligare än så) Hyundai för en stund. Efter nästan 7000 mil fick min gosanta gå vidare till annan ägare. Istället hamnade en VW Tiguan 2.0 diesel på gården. För och nackdelar:

+
betydligt billigare bränsleförbrukning, 0.66 lit/mil redan uppmätt på NY bil!
nästan 2000 kr billigare skatt/år
sparar 1000 kr/mån i leasingavgift
kvick & snabb, roligare körupplevelse, trots endast 140 hästar
välbyggd och väldigt fin förarmiljö

-
minre bagageutrymme (dock inget problem för min del)
övrigt inga direkta minus

Salut och hälsningar från Norrbotten
Svartbjörn
Hej Svartbjorn. En fråga, har du jämfört ny Tiguanen med en ny Santa fe eller bara med din gamla som var väl en -08?
För nya Santan med 200hk. Och 6 stegad automatlåda blir en helt annan upplevelse + att nya Santan går billigare och är billigare i skatt
Jag menar givetvis dieseln nu..
Santafe.

18
Halloj!

Jag har inte riktigt satt mig in i skillnaden på dessa nya modeller. Helt klart en intressant tanke. Idag rattar jag en Volvo XC70 D3 med 225 hk vilket inte är fy skam det heller :-). Väldigt nöjd!

Hälsar
Svartbjorn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

19
svartbjorn skrev:Halloj!

Jag har inte riktigt satt mig in i skillnaden på dessa nya modeller. Helt klart en intressant tanke. Idag rattar jag en Volvo XC70 D3 med 225 hk vilket inte är fy skam det heller :-). Väldigt nöjd!

Hälsar
Svartbjorn
Det förstår jag XC70 är en väldigt fin bil, men priset är betydligt högre än Santan. Mvh Santafe
Hejja Luleå..