Annons
Annons

2
Hej och mycket välkommen till Forumet, Milina! :D :D
Jag tror inte du har dubbel-DIN på din 06:a...
På min, som också är en -06, har jag "vanlig" storlek.
Bild
Vill minnas, att dubbel-din inte kom förrän -07, men det vet våra sakkunniga bättre.
Om du alltså har ett smalt fack direkt under radion, har du 1-din, och då tror jag det blir värre att montera en så stor apparat...
Om det är GPS:en du är ute efter, så är det lättare (och bättre?) att ha en i fäste på t ex vindrutan...!:wink: :wink:

Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
Tackar!!

Jag har inget fack under min clarion stereo,
ser ifs inte hur det ser ut bakom allt..

Får nog åka till car audio eller liknade...

/milina

Re: Byte av stereo

4
milina skrev:Hejsan!!

Jo jag tänkte byta min clarion stereo till en dvd med inbyggd gps och undrar
om någon beställt från den här sidan:

http://www.autodvdgps.com/62-digital-sc ... p-499.html

Passar allt till en santa fe 06?
Hur vet jag om jag har 2-din?

/Milina


Hej jag har en sådan radio i min santa fe fungerar kanon och jag beställde från denna sida oxså gick smidigt tog ca:5 dagar.
Kan rekomendera denna radio och glömm inte beställa backkamera oxså!!
Santa Fe 2,2 CRDi Comfort 7 A6 silver -10

7
Hur vet du om du har, eller inta har CAN-bus i din bil? Funderar på att beställa en radio jag också..
Santa Fe 2.2 CRDI Comfort 7 Sailing Edition -07

8
Hej

Har en längre tid funderat på att installera en lika radio/Nav enhet. Jag undrar om det är plugin eller om det krävs några speciella omkopplingar. Hur låter radion. Originalet är bedrövligt
Santa Fe 2008 2,2 CRDI Exclusive Aut.
Audi A4 2.0 TDI 170 Quattro 2011
Husvagn kabe Smaragd 2003 King Size

Re: Byte av stereo

9
flash-71 skrev: Hej jag har en sådan radio i min santa fe fungerar kanon och jag beställde från denna sida oxså gick smidigt tog ca:5 dagar.
Kan rekomendera denna radio och glömm inte beställa backkamera oxså!!
Hei

Hvor vanskelig var det å trekke kabel fra kameraet frem til radioen?
Bestilte du med ryggesensor (Parking Radar(QL-PR401)) og overlay (Intelligent Parking Assit (QL-IPA99)) også?
GAS

10
Kameran är inga problem att få dit lite paneler som skall bort bara med lite tålamod går det fint!!!
Park radar har jag redan så jag behövde bara kameran!!
Och nu har jag testat dom flästa fungtionerna och är supernöjd med radion !!
Santa Fe 2,2 CRDi Comfort 7 A6 silver -10

Re: Byte av stereo

11
Jag har en Santa Fe 2.2 CRDi från -07 och vill byta stereo. Har original och den är ju inte särskilt bra..

Är också intresserad av den ni skriver om här ovanför:
http://www.autodvdgps.com/62-digital-sc ... p-499.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Men där finns ingen manual för installation på santan. Bara andra hyundais? Hur var installationen? Behöver man vara elektriker för att klara den? :)

Jag har ingen backsensor eller backkamera idag. Vet ni om det ändå är möjligt att köpa det och dra det snyggt ändå? Fick ni med manualer för hur man ska lossa paneler och dra?

Med vänlig hälsning
Santa Fe CRDi automat, -07

Re: Byte av stereo

12
Jag har också en 07 och skulle vilja veta om det är bra grejer. Skulle jag kunna spela spotify från telen med den samt får man igång tv? Är absolut ingen
hifi kille men som tidigare sagt så är original stereon under all kritik.