Annons

Säkring instrumentpanel

1
Hej på Er i forumet

Söker förtvivlat efter rätt säkring till instrumentpanelen son slocknat. Finner inget i instruktionsboken och inte heller med säkringssökarlampa. Någon som vet. Santa -08
Santa Fe 2008 2,2 CRDI Exclusive Aut.
Audi A4 2.0 TDI 170 Quattro 2011
Husvagn kabe Smaragd 2003 King Size
Annons

3
Hej Anders,

Tack för tips, men det var inte den. Det som slutat fungera är lampa askkopp fram samt belysning växelväljare. Kan det möjligen vara reostaten som reglerar ljuset som är trasig. Imorgon ska jag gå igenom och mäta upp samtliga säkringa i motorrum samt inne i kupén. Mkt irriterande att köra kvällstid :)

Mats
Santa Fe 2008 2,2 CRDI Exclusive Aut.
Audi A4 2.0 TDI 170 Quattro 2011
Husvagn kabe Smaragd 2003 King Size

5
Anders, Indalsman

Tack för Era svar. problemet är löst. Det var ngt, glapp i reostaten. Jag gick in bakom den och petade runt på alla kablar & sladdar samt sprutade dit lite 5.56. Sen fungerade att som det skulle.

När jag ändå håller på kan jag passa på att fråga Er hur Ni har ordnat det med takräck. Jag har de två fasta som går att skjuta fram och åter. Nu skulle jag vilja montera andra för att få allt att passa. Hittar inga bra fästen till relinegn. Antar att jag får söka hos Thule?

Mats
Santa Fe 2008 2,2 CRDI Exclusive Aut.
Audi A4 2.0 TDI 170 Quattro 2011
Husvagn kabe Smaragd 2003 King Size

6
Så bra att det löste sig! Hoppas det inte kommer igen.

Andra lastbågar finns, den varianten jag har lägger man ovanpå takrelingen och sen spänns de fast med ett metallbleck som hakar i underkant av relingen och som skruvas ihop med ovandelen av lastbågen.

Ingen kul lösning om man har frusna finrgar och/eller står i snålblåst....
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"


Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

7
anders skrev:Så bra att det löste sig! Hoppas det inte kommer igen.

Andra lastbågar finns, den varianten jag har lägger man ovanpå takrelingen och sen spänns de fast med ett metallbleck som hakar i underkant av relingen och som skruvas ihop med ovandelen av lastbågen.

Ingen kul lösning om man har frusna finrgar och/eller står i snålblåst....
Håller med jag har precis köpt sådana originallastbågar. Ca 1500:- hos Hyundai. Största fipplandet är när man ska ta bort dem. Då får man stå där med små muttar och brickor med stela fingrar...
Santa 2,7 exklusive 2008 med en Solifer artic 540 på kroken