Annons
Annons

4
Enligt Google är det syresensorn

P1166 O2 Sensor - controller adaption diagnosis malfunction (bank 1)

Har för mig att detta är vanligt fel på Santa, och de är rätt lätt att byta , gör en sökning på forumet eller Google , finns mer info

5
Tackar lövet, för infon, men då komemr vi til problemet dels vet jag inte vad bank 1 är.? dels så sitter det ju två lambda sonder per motor halva så att säga.

Det sitter tyderligen fyra lambda sonder på bilen helt stört enligt min mening
Lövet skrev:Enligt Google är det syresensorn

P1166 O2 Sensor - controller adaption diagnosis malfunction (bank 1)

Har för mig att detta är vanligt fel på Santa, och de är rätt lätt att byta , gör en sökning på forumet eller Google , finns mer info
kör volvo v70 n 2,4t

Bank !

6
Hej :)

Bank 1 är den sida 1:ans stift sitter =
den bakre på din V6:a :wink:

Sensor 1 är den övre och sensor 2 nedre,
brukar oxå stå när man får fram felcoden :?

Mvh Zukan 8)
Santa FE V6 -02 (Frun)
Zuka -87 (Min)
I 10 -08 (Min)

Re: Bank !

7
Så här ser mitt papper ut som jag fick utdraget.
Bild
Santavalp skrev:Hej :)

Bank 1 är den sida 1:ans stift sitter =
den bakre på din V6:a :wink:

Sensor 1 är den övre och sensor 2 nedre,
brukar oxå stå när man får fram felcoden :?

Mvh Zukan 8)
kör volvo v70 n 2,4t

Re: Sond !

9
Okej tack så hemst mycket.för tolkningen då vet jag vet jag ska leta nu kan arbetet sätta igång rejält.=)

Santavalp skrev:Hej igen :)

Min tolkning av ditt protokoll :

Rad 1 = Bank 1 = Bakre grenröret,

framför Kat = övre lambdasond :wink:

Mvh Zukan 8)
kör volvo v70 n 2,4t

11
Det som är så sjukt att sen dom släckte lampan nu har jag rullat 50 mil utan att den lyser väldigt skumnt tycker jag. då lambda sonder gick förra gången för farsan så lös lampan hela tiden , men inte nu.
Tiffster skrev:inget ovanligt att lambdasonderna går i sönder på V6an, antagligen bara att byta =)
kör volvo v70 n 2,4t

12
Tjena Grabbar.

Förmodligen är jag ute och cyklar för jag kan inget om bilar men vill dela med mig ang. lysande sensor lampor. Se länk: http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.p ... highlight=
Den här jädrans lampan har tänts ett par gånger sedan dess men om jag inte fiskör med automatlådan utan bränner ur motorn med lite varv då och då så släcks lampan efter ett tag. Vad detta innebär vet jag som sagt inte men bilen verkar inte tåla att gå på låga varv för länge utan att protestera.

Mvh/Urban
Hyudai Santa Fe 2,7 GLS 2005

13
Då ska det ju vara som så att santan går fett på lågvarv o slaggar igen sensorn o då lyser lampan.

kan säkert vara nått o tänka på.
umeubbe skrev:Tjena Grabbar.

Förmodligen är jag ute och cyklar för jag kan inget om bilar men vill dela med mig ang. lysande sensor lampor. Se länk: http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.p ... highlight=
Den här jädrans lampan har tänts ett par gånger sedan dess men om jag inte fiskör med automatlådan utan bränner ur motorn med lite varv då och då så släcks lampan efter ett tag. Vad detta innebär vet jag som sagt inte men bilen verkar inte tåla att gå på låga varv för länge utan att protestera.

Mvh/Urban
kör volvo v70 n 2,4t

14
Hej svintoleffe.

Och vad gör jag då? Jag har inte ens tummen mitt i handen vad gäller bilar. jag har den i armväcket. :oops:

/Urban
Hyudai Santa Fe 2,7 GLS 2005

15
kommer min lampa o lysa igen så kommer jag nog o byta själv,
Kommer köpa en ifrån biltema o testa. hur bra dom är.

Men jag funderar även på o lämna in bilen just för att denna sensorna sitter så ända in i helvete krånligt till. tyvär.

jag rekomenderar dig att ka runt till olika firmor o kolla om pris.

För ska dom ha 3500 hade jag aldrig låtit dom gjort jobbet det 'är inte värt det.
Finns andra billigare firmor
umeubbe skrev:Hej svintoleffe.

Och vad gör jag då? Jag har inte ens tummen mitt i handen vad gäller bilar. jag har den i armväcket. :oops:

/Urban
kör volvo v70 n 2,4t