Annons

Stolsvärme förarsida, fungerar inte.

1
Hej,

Jag upptäckte i morse att stolsvärmen lagt av. Jag kollade säkringen, men den var hel. Frågan är var jag skall börja felsökningen? Vore skönt att ha ett hum om var det är troligast, så jag inte behöver riva halva bilen om detta inte är helt ovanligt, typ att strömbrytaren havererar.

Så, min gissning är att strömbrytaren inte fungerar eller att el/värme-slingan gått av. Alternativt glapp i kontakten mellan säte/kabelstam.

För det kan väl inte vara så illa att kablaget vibrerat av inne i kabelhöljet?

Kom gärna med tips, ideér och goda råd.

Mvh Christian
Annons

Sits !

3
Hej :)

Oftas är det slingan i sitt delen som
ger upp :cry:

Lyser knappen och det är ström fram
till kontakten under stolen är det OK :!:

Man kan mäta slingan i ryggstödet utan
att ta ur stolen man lossar klädseln i
nerkant baktill så kommer man åt ett
kontaktstycke där innanför :wink:

Mvh Zukan 8)
Santa FE V6 -02 (Frun)
Zuka -87 (Min)
I 10 -08 (Min)

4
Det som väldigt många gör fel är att när dom ska resa sig in för o hämnta nått bilen så sätter dom handen mitt på sittdynan o då går tråden av i stolen o du ahr ingen värme längre.
kör volvo v70 n 2,4t

5
svintoleffe skrev:Det som väldigt många gör fel är att när dom ska resa sig in för o hämnta nått bilen så sätter dom handen mitt på sittdynan o då går tråden av i stolen o du ahr ingen värme längre.
Dette mener jeg faktisk den varmekabelen må tåle!!

6
vegard skrev:
svintoleffe skrev:Det som väldigt många gör fel är att när dom ska resa sig in för o hämnta nått bilen så sätter dom handen mitt på sittdynan o då går tråden av i stolen o du ahr ingen värme längre.
Dette mener jeg faktisk den varmekabelen må tåle!!
Det gör den tyvär inte kan jag meddela , vet om många bil märken som varnar sina kunder för att just lägga handen där.
Både min bror o far har råkat pajat dom, på två olika bil märken, sen dess så lägger vi aldrig handen där igen o dom funkar väldigt bra än så länge.
kör volvo v70 n 2,4t

Tackar!

7
Hej,

Tack för svaren. Ärligt talat tänkte jag inte på att någon kunde satt ett knä eller hand i dynan.

Jag skall mäta upp slingan och se om det är den. Om det nu är så, var beställer jag billigast och bäst? Finns det någon koreasida eller liknande?

Mvh Christian