Annons
Annons

2
Välkommen till forumet janlev.

Det är första gången jag hört att det skulle vara lång leverans på en i20.
Fanns bilen hemma eller beställdes den av din ÅF ?
Kanske har man problem med att få fram rätt motorvärmare?


/ Martin.n :wink:
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

3
Jag pratade nyss med försäljaren, bilen kom till dem i fredags.
Nu behövde dom tydligen en vecka för att montera motorvärmare och kränga på vinterdäcken på stålfälgarna, så jag skulle få hämta den på fredag. Funderar på vad det är för ställe. Nästan en månad...

4
För min del har jag väl nästan aldrig beställt en ny bil, oavsett märke, utan att få vänta 1-3 månader på leverans.

/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.

5
janlev skrev:Nästan en månad...
BARA en månad? Du är lyckligt lottad. Det är en mycket snabb leverans oavsett modell/märke. Jämför med de som beställer ix35 och som efter 7 månader fortfarande inte kan få en leveranstid!
mvh / Christian
Tidigare: ix35 2010/2011 CRDi-R (136hk) 2WD M6 ComfortPlus.
Numera: Tucson 2017 CRDi (136hk) 4WD M6 ComfortPlus.

6
Kanske det, det är första gången jag köpt en ny bil, så jag vet inte hur det brukar gå till.
Till saken hör att försäljaren sa till mig att "detta skulle gå fort", när jag köpte bilen.

7
janlev skrev:Kanske det, det är första gången jag köpt en ny bil, så jag vet inte hur det brukar gå till.
Till saken hör att försäljaren sa till mig att "detta skulle gå fort", när jag köpte bilen.
Exempel...
ÅF har ingen bil hemma... :(
vecka1.. beställning av bil om den finns i sverige..
vecka2... biltransport till ÅF. (det brukar ta minst 5dagar att få bilen lastad och skickad innom sverige)
vecka3.. innom veckan, så annländer bilen och bestälning av jobb på verkstad lämnas in..
Det kan ta ytterligare några dagar, innan de tar in bilen för montering..
Så 3-4veckor är bra för en bil som måste beställas.. ;)
Men om bilen inte finns i sverige.... tja,,, några månader är inte ovanligt.. ;)
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

8
Försäljaren vet säkert allt det där, men han gjorde ett dåligt jobb att upplysa mig. Jag fick intrycket att jag kunde få bilen på ett par dagar.

Jaja, vatten under broarna. Får hoppas jag trivs med min nya bil. :)

9
janlev skrev:Försäljaren vet säkert allt det där, men han gjorde ett dåligt jobb att upplysa mig. Jag fick intrycket att jag kunde få bilen på ett par dagar.

Jaja, vatten under broarna. Får hoppas jag trivs med min nya bil. :)
Så brukar ju vädret kunna ställa till det med.. :lol:
Du kommer säkert stormtrivas med din nya pärla....

Lycka till / Martin.n :D
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

Försening på 2 månader

10
Häh, Min i30 cw blue 128 hk vart 2 månader försenad.
Hyundai har stora problem med leveranser förutom väder fenomenet med mycket snö o kyla som har bidragit till en del försening oxå.

Men jag blev väl kompenserat för det. :D 8)
Svart i30 1,6 CW CRDI blue 128 hk 2011