Annons

Lucka ovanpå panelen

1
Hej !
På min santa fe hade jag en lucka ovanpå instrumentpanelen som jag tycker var ett utmärkt förvaringsutrymme. På I30:n jag har sitter det ett lock över bara . Antar att det är där Gps:en monteras om man väljer till det .
Är det någon som vet om det finns grejer att skapa ett förvaringfack lika Santa fe i detta utrymme ? Kanske Santans passar tom ?
Annons

2
Hej!
På min 08:a fanns luckan/locket.
Detta är av någon anledning slopat på 10:orna.
Det borde alltså finnas som reservdel.
Citroen C4 Picasso Exlusive 2014
Hyundai i30 CW 1,6 CRDi Aut Kombi Crystal White -10 0,71 l/mil :)
KABE Onyx GL KS B8 - 04 :(

4
Stormaren skrev:Japp , fick veta att den lilla grejen kostar runt 2500 kr !!! :shock:
Får leta om jag hittar nåt begagnat istället.
Hej!

Jag har eventuellt en att sälja... Ge mej ett bud... Jag har monterat gps i min...
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Mvh:
SRT Metro
Helnöjd ägare till en:
Hyundai i30 CW 2,0 CRDi 2009, Comfort Plus, Steel Grey.
-----------------------------------------
Ett bra forum för Hyundai i30 ägare:
http://www.i30ownersclub.com
-----------------------------------------

6
jocke33 skrev:den där GPS-installationen var snygg. :D Är det Hyundaiorginal? Har inte sett den förut.

Får man fråga vad kalaset kostade?
Hej!
Det är en "GPStar" av äldre modell utan bluetooth.
Den nya med bluetooth ska vara bättre med fler funktioner.

Köpte min billigt begagnad (1500kr). Montering 600kr hos min Hyundai handlare.
Lite dålig ljusstyrka i displayen dagtid om solen ligger på, annars helt ok.
Windows CE Baserad.
Priset för kartuppdateringar är 1400kr hos Hyundai, men jag har installerat IGO 8 på min som man kan hitta på nätet.

http://www.gpstar.de/Uk/index_de.html
Helnöjd ägare till en:
Hyundai i30 CW 2,0 CRDi 2009, Comfort Plus, Steel Grey.
-----------------------------------------
Ett bra forum för Hyundai i30 ägare:
http://www.i30ownersclub.com
-----------------------------------------

Re: Lucka ovanpå panelen

7
Jag ser att det var ett tag sen tråden var igång, men ja gör ett försök.
Luckan hade jag uppskattat att ha, men på min i30 saknas den. Jag har hittat luckan på eBay för 400-500SEK ink frakt (kanske låter sig hittas på ngt skrotupplag för några kr mindre). Problemet är att jag hittar ingen instruktion på hur jag tar bort kåpan för att montera luckan. Div youtube videos visar ganska tydligt hur man monterar ner panelen på de modeller som det finns en tray assy, men det är den jag vill installera. Finns det någon som skulle har instruktion eller som vet hur man går tillväga?
Jag är även öppen för förslag att installera en gps i stället för luckan, men gärna en mer modern variant. Detta är dock inget måste.

Re: Lucka ovanpå panelen

8
goris skrev:Jag ser att det var ett tag sen tråden var igång, men ja gör ett försök.
Luckan hade jag uppskattat att ha, men på min i30 saknas den. Jag har hittat luckan på eBay för 400-500SEK ink frakt (kanske låter sig hittas på ngt skrotupplag för några kr mindre). Problemet är att jag hittar ingen instruktion på hur jag tar bort kåpan för att montera luckan. Div youtube videos visar ganska tydligt hur man monterar ner panelen på de modeller som det finns en tray assy, men det är den jag vill installera. Finns det någon som skulle har instruktion eller som vet hur man går tillväga?
Jag är även öppen för förslag att installera en gps i stället för luckan, men gärna en mer modern variant. Detta är dock inget måste.
Har du fått någon ordning på detta?
Skulle också vilja installera luckan på min 2009:a!

De som finns på ebay överväger jag också köpa, men någon instruktion att titta på först vore fint!

Re: Lucka ovanpå panelen

9
margorjon skrev:
goris skrev:Jag ser att det var ett tag sen tråden var igång, men ja gör ett försök.
Luckan hade jag uppskattat att ha, men på min i30 saknas den. Jag har hittat luckan på eBay för 400-500SEK ink frakt (kanske låter sig hittas på ngt skrotupplag för några kr mindre). Problemet är att jag hittar ingen instruktion på hur jag tar bort kåpan för att montera luckan. Div youtube videos visar ganska tydligt hur man monterar ner panelen på de modeller som det finns en tray assy, men det är den jag vill installera. Finns det någon som skulle har instruktion eller som vet hur man går tillväga?
Jag är även öppen för förslag att installera en gps i stället för luckan, men gärna en mer modern variant. Detta är dock inget måste.
Har du fått någon ordning på detta?
Skulle också vilja installera luckan på min 2009:a!

De som finns på ebay överväger jag också köpa, men någon instruktion att titta på först vore fint!
Hej!
Nej, jag har inte blivit mycket klokare på det. Har inte haft tid eg..
Vad jag förstår så ska man börja med att plocka ut den smala panelen som ramar in stereon och mittpanelen. Allt sitter fast med clips. Därefter skador vara ganska tydligt hur man plockar bort det sista. Men jag har inte försökt och rekommenderar inte heller att börjar riva i blindo.

Re: Lucka ovanpå panelen

10
Om ni är osäkra så prata med eran lokala verkstad. Lägg fram det som om du är fundersam på om det går att göra själv eller inte. Har fått många förklaringar av dom på saker jag kan göra utan så stora bekymmer. Dock så har jag lådan redan så kan inte bistå er med tips där ty ärr..
Hyundai i30 1.6 CRDI 5dr -08