Annons

256
hej, köpte min andra SF i somras och har nu i denna hopplösa vinter fått prova den ordentligt. Det är nog den bästa vinterbil man kan ha. Den här gången blev det en V6 -03 GLS med 11000 mil på mätaren. Det är en enorm skillnad på V6:an och rad 4:an i styrka men bara 1 dl i bränsleskillnad.
Annons

257
Hej och mycket välkommen som skribent på Forumet, Janne145! :D :D
Håller med dig fullständigt! :D :D
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=1324

(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

258
Hej hej hallå!
Nej. Jag har ingen hyundai. Har aldrig haft en hyundai. Men nu har jag gått o kärat ner mig i santa fe!
Den är onödigt stor, drar för mycket och dyr att äga. Men när jag nu kommit fram till att vi behöver en andra bil i familjen så har jag helt enkelt fastnat för den. Vissa känslor kan man inte styra över..
Har kollat igenom forumet och jag älskar det! Känns som om man verkligen kan hitta allt här. Och finns det inte så kommer svaren till ytan bara man ställer frågan.

Det kommer bli en -03 -04. Nu gäller det bara att rätt bil skall trilla in på blocket eller liknande. Fortsättning följer!
Santa fe ägarewannabe. Jobbar på det!

259
Hej och mycket välkommen till Forumet, Campus24! :D :D
Förstår mer än väl vad du känner! Råkade ut för samma känsla 2003...!
( http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=1324 )
Lycka till i sökandet! :wink: :wink:
Vi hoppas på positiva rapporter framöver! :D :D

Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

260
campus24 skrev:Hej hej hallå!
Nej. Jag har ingen hyundai. Har aldrig haft en hyundai. Men nu har jag gått o kärat ner mig i santa fe!
Den är onödigt stor, drar för mycket och dyr att äga. Men när jag nu kommit fram till att vi behöver en andra bil i familjen så har jag helt enkelt fastnat för den. Vissa känslor kan man inte styra över..
Det kommer bli en -03 -04. Nu gäller det bara att rätt bil skall trilla in på blocket eller liknande. Fortsättning följer!


Välkommen till forumet campus24 ;)
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

261
campus24 skrev:Hej hej hallå!
Nej. Jag har ingen hyundai. Har aldrig haft en hyundai. Men nu har jag gått o kärat ner mig i santa fe!
Den är onödigt stor, drar för mycket och dyr att äga. Men när jag nu kommit fram till att vi behöver en andra bil i familjen så har jag helt enkelt fastnat för den. Vissa känslor kan man inte styra över..
Har kollat igenom forumet och jag älskar det! Känns som om man verkligen kan hitta allt här. Och finns det inte så kommer svaren till ytan bara man ställer frågan.

Det kommer bli en -03 -04. Nu gäller det bara att rätt bil skall trilla in på blocket eller liknande. Fortsättning följer!
Hejåvälkommen campus24! :D :D

Lycka till med billetandet! Stor? Kom ihåg att en Volvo V70 är längre än en Santa Fe SM. Så Santa Fen är snarare smidig än stor! :wink: :wink:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

262
Hej o tack på er!
:D Smidig är väl inte det första jag tänkt på men visst. Det är väl bara höjden som gör att den ser stor ut. Vi har en V70 nu och de cm den är längre tar väl santan igen på bredden om jag inte minns fel?
Nåja. Jag letar för fullt :)
Santa fe ägarewannabe. Jobbar på det!

263
Apropå V70... Är bagageutrymmet mycket mindre på santan än V70? :?:
Har barn och hundar som skall packas in emellanåt. Alltså.. Barnen får sitta fram (om dom är rena :wink: ) men hundarna måste få plats där bak.
Santa fe ägarewannabe. Jobbar på det!

264
campus24 skrev:Apropå V70... Är bagageutrymmet mycket mindre på santan än V70? :?:
Har barn och hundar som skall packas in emellanåt. Alltså.. Barnen får sitta fram (om dom är rena :wink: ) men hundarna måste få plats där bak.
Har inte haft V70, men vet att många har Santan just för utrymmets skull - om inte annat så är den betydligt högre i skuffen...! :wink: :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

265
Skäreläjan skrev:
campus24 skrev:Apropå V70... Är bagageutrymmet mycket mindre på santan än V70? :?:
Har barn och hundar som skall packas in emellanåt. Alltså.. Barnen får sitta fram (om dom är rena :wink: ) men hundarna måste få plats där bak.
Har inte haft V70, men vet att många har Santan just för utrymmets skull - om inte annat så är den betydligt högre i skuffen...! :wink: :D
:D Tack så mycket för det. Nu e de ju ingen grand danois så höjden e inte det viktigaste.
Santa fe ägarewannabe. Jobbar på det!

266
janne145 skrev:hej, köpte min andra SF i somras och har nu i denna hopplösa vinter fått prova den ordentligt. Det är nog den bästa vinterbil man kan ha. Den här gången blev det en V6 -03 GLS med 11000 mil på mätaren. Det är en enorm skillnad på V6:an och rad 4:an i styrka men bara 1 dl i bränsleskillnad.
Välkommen till forumet janne145. :)
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

267
Hej. Som nybliven santa fe ägare (en cm -06 crdi) vill jag bara tacka för väldigt mycket matnyttig information innan jag bestämde mej. Jobbar i skogen och har jakt och fiske som största intressen så var tvungen till att ha något 4wd och än så länge är jag mycket nöjd. :D
Det viktiga är inte var man skjuter, utan hur man gör det:P

270
Hej och mycket välkommen till Forumet, Skogshuggarn! :D :D
Grattis till ett helrätt bilval! :D :D
Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...! http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"