Annons
Annons

2
bara en fråga är det en exlusive du har så du har diffbroms i bakaxeln.?


jag gissar på att du har det, o som det verkar så låser diffbromsen helatiden då kan det knacka o böka för att bakhjulen tuggar i kurvorna när du svänger...


Vad för olja vågar jag dock ej svara på, tror våran mek här på forument kan svara på det.


Mvh Lejfy
kör volvo v70 n 2,4t

4
01- fanns väl inte exclusive? Jag har i alla fall inte en sån,den heter GLS V6...vad kan knaket då vara? Det känns i och för sig som att det är en diffbroms som felar...
Lars Göran Wärn

Diff ?

5
Hej igen :)

Har du nyss bytt olja så du kan
ha fått fel :?

Va jag mins så va det bara snik modellen
som va utan diff och då menar jag de utan
rails på taket ingen ACC de va oftas vita :wink:

Mvh Zukan 8)
Santa FE V6 -02 (Frun)
Zuka -87 (Min)
I 10 -08 (Min)

6
så kan det nog vara; det är ju inte snikmodellen och missljudet kom efter förra servicen- kanske byttes det till fel olja..? Jag ska kolla detta med teknikern och ev byta olja (och tekniker oxå kanske?)
Lars Göran Wärn

9
Lövet skrev:Jag är ganska säker på att GLS hade diffspärr också, däremot inte GL
Det stämmer bra.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

10
Och diffspärren eller snarare diffbromsen kallas LSD, Limited Slip Differential. Den gör säkert nytta när man är ute på tripper, skogstripper... :wink:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

11
Den gör ruskigt mycket nytta när det är halt, bilen vill gärna gå tvären då, när dne bromsar, hehe.

har lsd i lastmaskin jag kör på vintern me, o det behvödes verkligen i vintras . maskinen bara tuffade o gick medans andra ahde fulla problem.
ClasseClas skrev:Och diffspärren eller snarare diffbromsen kallas LSD, Limited Slip Differential. Den gör säkert nytta när man är ute på tripper, skogstripper... :wink:
kör volvo v70 n 2,4t

12
ClasseClas skrev:Och diffspärren eller snarare diffbromsen kallas LSD, Limited Slip Differential. Den gör säkert nytta när man är ute på tripper, skogstripper... :wink:
:2lol: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

/Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart