Annons

Sidesteps

1
Hej!
Jag är nybliven lycklig ägare till en Santa Fe -10.
Tänkte höra om någon har erfarenhet av sidesteps, vad de kostar och om det är några nackdelar typ smutssamlare. Tror det finns två olika att välja på (från Hyundai).

/Thomas
Santa Fe 2010, 2,2CRDI-R, Comfort, Svart
Annons

3
:D Hej Toas. Grattis till nya bilen, och välkommen hit!

Finns säkert många synpunkter på sidesteps!
Rasslar runt i en gammal 02:a.
Om den varit utrustad med glittret
från början så hade de kanske fått sitta kvar.
Men de sänker markfrigången så därför har jag valt att inte eftermontera.

Fler synpunkter lär komma.
P.S Du får gärna berätta varför det blev en Santa? Hur du hittade hit? Och var i riket du nöter på kärran? (Du behöver inte uppge gatuadress)

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

Töntigt

4
Jag hade sidesteps på min förrförra bil då den inhandlades i Stockholm men dem tog jag bort i tysthet på natten när jag kom hem så grannarna aldrig skulle få, se dem..... Jag har gömt skiten längst upp under garagetaket och där har de legat i några år.

Sukken

Re: Töntigt

5
Petroff
Suzuki skrev:Jag hade sidesteps på min förrförra bil då den inhandlades i Stockholm men dem tog jag bort i tysthet på natten när jag kom hem så grannarna aldrig skulle få, se dem..... Jag har gömt skiten längst upp under garagetaket och där har de legat i några år.

Sukken
:D

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

6
Her er min bil
Bild
Bild
Bild
ddisse rørene og den platen bak, var i ei pakke, men man kunne der og velge "stig-trinn", og dette var da valgfritt i pakken.

Jeg valgte de forniklede rørene av flere grunner, de ligger ikke helt inntil karosseriet, så en får vasket bak de, det er lettere ut og innstigning, da stigtrinnene stikker lengre ut. syntes og de gir en fin helhet, med det røret nede i fronten. jeg syntes og de rørene er penere enn stigtrinnene

Jeg er fornøyd med dette, og kan anbefale rørene.

8
Jag har sagt det förr, Vegard, och jag säger det igen: Det är MYCKET snyggt! :D :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

9
Skäreläjan skrev:Jag har sagt det förr, Vegard, och jag säger det igen: Det är MYCKET snyggt! :D :D :D
Takker.... og syntes jo det selv og..... er svært fornøyd med bilen

10
vegard skrev:Her er min bil
Bild
Bild
Bild
ddisse rørene og den platen bak, var i ei pakke, men man kunne der og velge "stig-trinn", og dette var da valgfritt i pakken.

Jeg valgte de forniklede rørene av flere grunner, de ligger ikke helt inntil karosseriet, så en får vasket bak de, det er lettere ut og innstigning, da stigtrinnene stikker lengre ut. syntes og de gir en fin helhet, med det røret nede i fronten. jeg syntes og de rørene er penere enn stigtrinnene

Jeg er fornøyd med dette, og kan anbefale rørene.
Urläcker bil du har

Var kan man köpa kromet framtill, sido steps och den snygga underredet till avgasrören.

Blir mycket glad i fall jag får info om detta.

mvh

cengiz.
Santa fe 2.2 exclusive -07