Annons
Annons

17
:wow: :wow: :wow:

Den ovala! Kanon Danne! :dregla: :dregla: :biggrin: :biggrin: :biggrin:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

18
Nice!!! Håller med Skärelejan så den ovala får absolut min röst :D

Vore kul att se en version där bakgrunden softats till lite, d.v.s. inte så skarp och lite nedtonad. Fixar du i PS.

Snyggt jobbat!
Björn - Hyundai Tucson V6 2.7 4WD Aut - 05 Silver

19
Har inte tillgång till PS där jag sitter nu men redigerade lite i Lightroom för att visa vad jag menar. Har softat den lite och tonat ner färgerna lite för att loggan ska bli mer i fokus (tror jag). Se det som ett exempel, går säkert att göra bättre.

Kan det vara något? Vore kul om du kunde testa med ovalen och loggan.

Bild
Björn - Hyundai Tucson V6 2.7 4WD Aut - 05 Silver

22
Det nya förslaget på loggan är jättesnygg...
- En liten fundering över själva ordföljden: varför kallar vi det för "Club Hyundai" och inte "Hyundai Club"? Om jag googlar efter liknande namn, så hittar jag "Pontiac Club", Chevrolet Club, Volvo Club, etc... Jag hittar iofs också Club Renault (på franska). Alltså, om man vill skriva på engelska, så vore "Hyundai Club Sweden" lite bättre, tror jag, men om man vill skriva på t.ex. franska då passar förstås "Club Hyundai Suède" ;-)

- En annan fundering, skulle det gå att definiera loggan utan att bakgrunden ingår, så att den är genomskinlig mellan själva bokstäverna alltså... Så skulle den kunna läggas på olika snygga bakgrunder, beroende på tillfälle och smak...
:):):)

Sonata '97
Santa Fe CRDi '04

24
Hej!
Typsnittet är bra, det enda jag tycker är att i:et i slutet försvinner för mycket in i a:et. Men det kanske är bara jag som ser det så.

:wink:
Stahl

25
Håller med Stahl om att i:et sitter för nära a:et - men det antar att det inte är så självklart enkelt att ändra på (ligger väl i typsnittet).
I övrigt är typsnittet snyggt.
Vad gäller bakgrunden skulle jag föredra att den var helt neutral eller möjligen transparent.

/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.

26
Danne_gg skrev:Ska sätta mig och pilla med olika förslag till loggan osv så fort jag får tid! borde va inom närmaste dagarna:) Har haft fullt upp med bilen i helgen och kanske tittat lite för djupt ner i flaskan :roll:

Men snart så!:)
Easy man, det är ingen brådska! :wink:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

27
Livar upp denna tråd!

Förslag på nytt namn på klubb/forum mottages tacksamt! Forumet är redan breddat så SUV i namnet känns inte viktigt framöver.

Jag ska be Danne_gg att spinna vidare på nya loggan. Andra förslag är givetvis också välkomna.
:D :D
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

29
För mig är grundkravet på en bra logga, att den är lätt att tyda.
Lätt att känna igen o lätt att memorera, så att säga. Man ska inte behöva kisa för att kunna urskilja text/bakgrund.

Inget onödigt tillkrånglat typsnitt eller grafik där alla 65tusen färger använts.
Jag tycker nuvarande logga uppfyller de kraven.

Av de anledningarna tycker jag förslaget med flaggan passar bättre än den med solnedgången, även om det är supersköna bilder i sig!

Har inte funderat på logobyte alls, men det är ju trevligt med en "ansiktslyftning" då & då ;-) Särskilt om Forumet breddas.

Kan man sno lite idéer från andra (Hyundai-)klubbar?
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"


Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)