Annons

www.hyundai.nu som sponsras av oss!

1
Ibland händer det tyvärr!

Vårt Webbhotell tappade all kontakt med omvärlden Kl. 02:24 på onsdag natt
pga. av ett kraftigt åsknedslag i en av Telias televäxlar i närheten av Karlstad.

Det visade sig att skadan var stor och att åtgärda detta fel tog lång tid.
Telias tekniker var dock snabbt på plats och jobbade intensivt för att laga allt som gått sönder.

Pga av detta avbrott så var båda våra redundanta internetförbindelser nere, våra telefonlinjer och även
det sista internetförbindelsen som är en förbindelse för absoluta nödfall att kunna kontakta omvärlden låg nere.
Felet slog ut hela vår kommunikation och enda länken ut/in var mobiltelefon som var överbelastad.

Webbhotellets och våra servrar och system fungerade hela tiden men pga. av vi inte hade kontakt
med nätet så har det inte gått att nå varken servrar, hemsidor eller att skicka/hämta e-post.

Vi beklagar det inträffade men detta avbrott har Helt legat utom Vår kontroll och det var inte fel hos oss!
Telenor och Telia som är våra leverantörer av internetförbindelse agerade så snabbt man kan begära och skyndade på arbetet
så gott de kunde. - Vi hoppas att Ni har förståelse för det inträffade men ibland händer saker man inte kan förutse.

Vi kommer att göra en granskning av detta avbrott och se om vi kan förändra något, Vi kommer att titta över nätstruktur
och våra leverantörer av transmission och internetförbindelser för att säkerhetsställa så långt möjligt att detta inte sker igen!

Har Ni funderingar eller frågor angående detta kontakta gärna mig!

Hälsningar - Fredrik Geite

ABILENEinternethotell i Säffle
Hyundai Santa Fe GLS Exklusive -2003 Silver
--------------------------------------------------------
Annons

2
Hejsan Fredrik.

Blixt & dunder visar ju bara ännu en gång, hur små vi är inför naturens krafter.
Personligen så tänker jag mest på hur jobbig och "okul" de måste ha varit för er på "abilene" under denna tid. Men snyggt jobbat och en eloge till er. Okey då - en liten till "velia-folket" åsså.. :wink:

Vi "Hyundai-knäppisar" överlever lätt STÖRRE avbrott än det här, utan att knorra eller visa sura miner. Jag menar, vad är detta mot en 6000-mila-service :lol:

Ha det gött å hoppas grejorna håller för "TOR-gubben" nästa gång.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

3
Och jag som trodde att jag var mest forumberoende, men det verkar som det var nimbusen som "tjuvhängde" på låset hela natten! :wink: :wink:

Jag är mkt tacksam över att ABILENE sponsrar oss med webhotell med bra server- och nätkapacitet. Lite strul kan vi nog stå ut med, det är ju inte affärskritiskt det vi håller på med, men med vårt glödande intresse kan det nästan verka så ibland. :D :wink:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

4
Och fler med honom... Fast jag var - som vanligt - och svamlade... :lol: :lol:
Tack Abilene för att vi får vara igång igen, iallafall... Man saknar ju inte kon förrän båset är tomt, som det påstås :wink: :wink:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

5
Man saknar ju inte kon förrän båset är tomt

Bild


skäreläjan - Du menar att vi kan säga Muuuu nu då? :lol:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

8
Martin.n skrev:Har vi samma webb sponsor än? ;)
Jajamän, Fredrik kör sin Santa Fe mest på vinterhalvåret. Kolla hans poster.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

12
Martin.n skrev:
ClasseClas skrev:
Martin.n skrev:går det att ändra till .se ?
Vad menar du? www.hyundai.nu -> www.hyundai.se?
hyundaiforum.se ;)
Jo, den domänen är ledig så det är klart att det går att byta eller komplettera. Fast jag tycker att www.hyundai.nu är en sanslöst bra URL så jag fattar inte ens din fråga typ... :wink: :wink: :wink:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

14
Ja, den skall vi inte ändra, tycker jag! :D
Den hade nog gärna Hyundai själva vilja haft tag i, tror jag...! :badgrin:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"