Annons

Joppe tackar för sig och stänger dörren....

1
Såg att Nimbusen väljer att "ta ett kliv åt sidan", och även jag känner att nu är det dags att kliva av,,,detta eftersom jag ju numer inte kör nån Hyundai, även om min Sorento ingår i Hyundaifamiljen. Har också sett att många av "di gamle" inte längre finns med på Forumet, vissa har man funnit andra kontaktvägar till och vissa har tyvärr bara försvunnit.
Vill tacka för trevligt "nätverkande" och allmänt svammel o umgänge genom åren, och säger hej då o stänger dörren med ett leende !!!

Tack !!
"Joppe"
Annons

2
Ja det är problemet med er gamlingar. När forumet startades så inbillar jag mig att det startades av ett gäng som hade träffats IRL. Det har ju satt sin prägel på forumet och gjort det till ett trivsamt forum med personlig touch. sen känner ni er inte hemma med och nyingar som kommer in. Dessutom är det svårt att få folk som kan ställa upp när det ordnas träffar (minns Cooperträffen i våras). Det märks ju i gamla inlägg att ni haft personlig kontakt och det är synd att inte vi fick chansen att komma in i gemenskapen så, det gör att jag känner mig utanför ibland.
Men det är ni gamla uvar som satt prägel på forumet och jag vill hävda att ni gör det fortfarande genom era sporadiska inlägg. Men vi får göra vad vi kan för att behålla den glada tonen ändå.
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

3
Ånej, Joppe! Så lätt är det inte att lämna Forumet!
Som jag tidigare skrev då Nimbusen ville "ta ett steg åt sidan", så släpper vi inte en god vän,
som tillfört Forumet så många goda tips och skratt under åren! :finstilt:
Då du som nummer 110 blev klubbmedlem den 8 november 2005, hör även Du till inventarierna,
och för att citera BengtB: Din uppsägning har inte blivit godkänd - du kvarstår som medlem! :!: :!:
Och därmed basta!
Att du numera kör en Kia Sorento, gör ingen skillnad; Det finns fler, som bytt bil, och som hänger kvar som medlemmar/goda vänner!
Så häng kvar du med, Joppe! Du kommer också att ha mycket att tillföra Forumet även framledes! :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

5
opticrob skrev:Ja det är problemet med er gamlingar. När forumet startades så inbillar jag mig att det startades av ett gäng som hade träffats IRL. Det har ju satt sin prägel på forumet och gjort det till ett trivsamt forum med personlig touch. sen känner ni er inte hemma med och nyingar som kommer in. Dessutom är det svårt att få folk som kan ställa upp när det ordnas träffar (minns Cooperträffen i våras). Det märks ju i gamla inlägg att ni haft personlig kontakt och det är synd att inte vi fick chansen att komma in i gemenskapen så, det gör att jag känner mig utanför ibland.
Men det är ni gamla uvar som satt prägel på forumet och jag vill hävda att ni gör det fortfarande genom era sporadiska inlägg. Men vi får göra vad vi kan för att behålla den glada tonen ändå.
Nu får de gamla medlemmarna rätta en nybörjare som mig, men nog var det Fjällräven som startade forumet i den allra första formen, pga sin entusiasm över bilen han köpt!
Forumet har bytt plattform och utseende åtminstone två gånger under tiden jag deltagit och kommenterat.

Sedan har det rullat på, och de jag träffat IRL, var de som dök upp på träffen utanför Falköping 2006 (tack Cooper, för en kanonhelg).

Det finns ingen hemlig inre krets, som håller mystiska midnattsritualer, eller träffas på konferensanläggningar i skogen på medlemmarnas bekostnad.

Bara "glidare" som jag, och entusiaster som brinner för forumet såsom Classeclas och många andra.
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

6
:D :D :D :D :D
Joppe är "still alive and kicking´"!

Mötte Joppe på byn häromdagen.!!!
Skyhöga odds på att det ska inträffa!
-När jag skulle köra ut från lastkajen satt det en snubbe i en typiskt vitlackad
"hantverkarmoppe" i vägen. Han blockerade totalt min vidare framfart.
-Jag var en sekund ifrån att ge honom signalhorn och finger!
(faktiskt så var jag på väg ur hytten för att ge idioten en bakaxel i röven och en förgasare i garnityret)
Nåväl: Det löste sig utan juridiska eftermälen. Joppe den filuren, hade redan identifierat mig på lastkajen. Så det var på rent jäkelskap han stod kvar med karetan framför min lastbil.

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

7
:biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: Kan tänka mig att han hade roligt, när han såg dig härskna till...!
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"