Annons

16
:D Visst är det så!
Wallhamn är destinationen på skutorna lastade med vårat märke.
Men om man har snurr på grejerna kanske det vore ekonomi i att styra en pråm till Södertälje då och då? Går allt på landsväg? I.s.f har jag full förståelse om det blir förseningar i leveransen norr om Stockholm.Essingeleden är inte att leka med. :2lol:

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart
Annons

17
Hade oxå problem att få bilskrället, men köpte 2 bilar så vi blev prioriterade. Däremot tog det nästan 2 månader för dem att få fram dragkrokarna...

Har inte haft ngt problem med bilen men så fort Hyundai ÅF / service har varit inblandade så har det varit katatrof.

Inga besked, långa lev-tider. När saker monteras gör dem fel, så man får åka tillbaka gång på gång, jävla straff. Gillar bilen men organisationen runt om kan göra att jag aldrig mer väljer Hyundai.
2010 Santa Fe 2.2 CRDi-R A6 Exclusive-5

19
Det är inte bara Hyundai... Va inne med Audin på lokala "lilla" VAG verkstan... Plasten under ljusvredet till vänster om ratten hade börjat lossna då dem inte satt tillbaks den ordentligt efter att bilen varit inne på lagning...

När jag står o köar kommer en grabb in och ser lite små munter ut... Dom hade lyckats sabba förar dörren under en rutin service så dörrfan gick igen men glappade med 1-2cm när den va stängd... Ingen hade märkt detta utan bara släppt iväg bilen en Taureg med V8an... Så han skulle behöva komma tillbaks nästa dag igen för att få bilen "lagad"...

Det är sån jävla hets bland verkstäderna så man blir mörkrädd! Så sjukt med slarv...

Och Bilia som har hand om Hyundai här... vilket jävla skräp... hatar stället sånt kasst bemötande finns inte nån annan stans...

Så när bilen är inne på verkstad kolla upp noga vad dom egentligen gjort!
Audi A4 2.0T quattro Avant H&R Coilovers, Stertman Motorsport Steg 1.5+
Santa Fe (CM) -07 2.2 CRDi Exclusive

20
Exakt Bilia här med, verkstaden i Sätra är bedrövlig!!!
Det tog dem 2 dagar att montera motorvärmare, p-sensorer fram och dragkrok. För min kompis bil behövde dem 3 dagar för samma sak.

När jag hämtade bilen hade jag ingen kupé-värme, dem har inte fyllt upp kylarvätskan plus att dem inte hade luftat kylsystemet, förtroendeingivande!!!

Dessutom har jag nu ett resonansljud bak förmodligen efter dragkrokmonteringen. Det ser ut som dem har sågat ur "plastkjolen" för dragkroken med taggtråd, dessutom har dem fäst kjolen med buntband i chassiet. Laddade ner monteringsanvisningarna för dragkroken, ska givetvis vara skruvar, frågan är om dem har sågat bort för mycket så att dem inte kunde använda skruvarna.

Ska tillbaka med bilen till Bilia, men Solna den här gången. Men när dessa fuckups är fixade kommer jag aldrig mer lämna in bilen hos Bilia.

Är Hyundai i Täby bra?
2010 Santa Fe 2.2 CRDi-R A6 Exclusive-5

21
cubic skrev:Exakt Bilia här med, verkstaden i Sätra är bedrövlig!!!
Det tog dem 2 dagar att montera motorvärmare, p-sensorer fram och dragkrok. För min kompis bil behövde dem 3 dagar för samma sak.

När jag hämtade bilen hade jag ingen kupé-värme, dem har inte fyllt upp kylarvätskan plus att dem inte hade luftat kylsystemet, förtroendeingivande!!!

Dessutom har jag nu ett resonansljud bak förmodligen efter dragkrokmonteringen. Det ser ut som dem har sågat ur "plastkjolen" för dragkroken med taggtråd, dessutom har dem fäst kjolen med buntband i chassiet. Laddade ner monteringsanvisningarna för dragkroken, ska givetvis vara skruvar, frågan är om dem har sågat bort för mycket så att dem inte kunde använda skruvarna.

Ska tillbaka med bilen till Bilia, men Solna den här gången. Men när dessa fuckups är fixade kommer jag aldrig mer lämna in bilen hos Bilia.

Är Hyundai i Täby bra?
Turebergs Bilcenter (Stilbil) i U-V har jag goda erfarenheter av.

PS. Glöm inte träffen nästa vecka! :wink: :wink: http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2437
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

22
cubic skrev:Exakt Bilia här med, verkstaden i Sätra är bedrövlig!!!
Det tog dem 2 dagar att montera motorvärmare, p-sensorer fram och dragkrok. För min kompis bil behövde dem 3 dagar för samma sak.

När jag hämtade bilen hade jag ingen kupé-värme, dem har inte fyllt upp kylarvätskan plus att dem inte hade luftat kylsystemet, förtroendeingivande!!!

Dessutom har jag nu ett resonansljud bak förmodligen efter dragkrokmonteringen. Det ser ut som dem har sågat ur "plastkjolen" för dragkroken med taggtråd, dessutom har dem fäst kjolen med buntband i chassiet. Laddade ner monteringsanvisningarna för dragkroken, ska givetvis vara skruvar, frågan är om dem har sågat bort för mycket så att dem inte kunde använda skruvarna.

Ska tillbaka med bilen till Bilia, men Solna den här gången. Men när dessa fuckups är fixade kommer jag aldrig mer lämna in bilen hos Bilia.

Är Hyundai i Täby bra?
Taget från tråden Erjudanden
//
Någon som vill ha hjälp med sin hyundai i stockholms området (bor ca 10 mil utanför) så får ni gärna kontakta mig på benke_85@hotmail.com ! Fixa det mesta då jag jobbar med hyundai! //

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

23
emil.nojd skrev:Jag har fått den 14e, stod tydligen i systemet.

Jag tror tyvärr inte på det och hoppas iallafall att den kommer innan 1a april. Har beställt den som tjänstebil och får betala förmånsvärde för hela månaden oavsett vilket datum jag hämtar ut den.
Jag har denna dag fått bekräftelse att bilen står på båt! :)
Det innebär för oss lite längre upp i landet att den är på plats den 16 april.
Om nu inte båten sjunker eller nått annat elände uppstår,
Santa Fe 2,4 Nordic -05
Snart 2,2 CRDi-R A6 Comfort-5

24
:D Tur bilen landar i Wallhamn. Isläget är rätt tufft i bottenviken!

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

25
Som det är idag, så fraktar hyundai sina bilar med motortransporter igenom hela sverige.
Sj har tydligen problem igen!!
Så man kan ju hoppas att de problemen har töat bort till april. :)
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

26
jag vet inte om det är upptaget här, men min far hade fått en tidning o där stod det att en av dom stora båtarna me 2300 hyndai bilar hade blivit kapad ute till havs. :(
kör volvo v70 n 2,4t

27
Lelle skrev:
emil.nojd skrev:Jag har fått den 14e, stod tydligen i systemet.

Jag tror tyvärr inte på det och hoppas iallafall att den kommer innan 1a april. Har beställt den som tjänstebil och får betala förmånsvärde för hela månaden oavsett vilket datum jag hämtar ut den.
Jag har denna dag fått bekräftelse att bilen står på båt! :)
Det innebär för oss lite längre upp i landet att den är på plats den 16 april.
Om nu inte båten sjunker eller nått annat elände uppstår,
Jaha de var bara de som fattades, båtskrället kapad :x
Glömde bort att vi numera har pirater i farvattnen. Nåja den som lever får se.
Santa Fe 2,4 Nordic -05
Snart 2,2 CRDi-R A6 Comfort-5

28
fick höra att att det är kastrofall lång lev tid på nya santa fen. :(

Vissa personer har beställt ny bil i oktober 09, o kanske typ fått dom för en vecka sen. vissa väntar på bilen fortfarande. :(

farsan var glad att han böt märke, hade ine varit roligt o vänta så länge sa han.
kör volvo v70 n 2,4t

29
Finns ju över 50st Santa Fe av nya modellen tillsalu på blocket om man vill ha snabbare leverans....
Nu: XC70 D4 AWD -2016, Kia Ceed1.6 Crdi -15
Tidigare: XC70 AWD -14, Audi Q5 2.0 Tdi Stronic, 5xXC90 och 1xSanta Fe 2.2Crdi Excl-2007 +några V70

Hur är det möjligt?

30
Hur är det möjligt? Lade en beställning i Juni månad på en Santa Fe CRDi Exclusive-7... med löfte om att senast få denna i Augusti. Tro det eller ej men bilen är fortfarande inte levererad. Leveransdatum har skjutits månad för månad... Hyundai återkopplar aldrig då datum skjuts upp, utan det ligger på mitt ansvar att kontrollera gång på gång om bilen kommer enligt löfte.
Efter att ha fått datumet framskjutet tre månader i följd frågar jag min handlare hur jag blir kompenserad... Det han svarar är att jag ska vara glad att han inte sänker priset på min inbytesbil pga att den rullat fler mil. Skäms Hyundai. Det är skandal.
Det sista jag fått höra är att bilen kommer i November men jag vågar inte lita på detta. Äger idag en Santa Fe -04 som jag är mycket nöjd med... dock vet jag inte vad man ska tänka om Hyundai som företag. :evil:
Tidigare SM -04, nu CM CRDi-R Exclusive-7 -11
Drar ibland på en Adria 563PT -09