Annons
Annons

2
Om jag inte minns fel, så finns det även på Tucson en nyckelbrytare innanför höger framdörr, så man bara sätter startnyckel i och stänger av airbagen.
Enkelt så det förslår - inga verkstadsbesök för den saken...! :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
Det var snabbt svarat! Tack för det trevliga välkomnandet i presentationstråden också :)

Jaha, så man kan förmodligen sköta det själv - det är ju ytterligare ett argument för modellen jag fastnat för.

Fick ett kostnadsförslag på urkoppling på BMW:n, och det var kring 4000 kr om jag inte minns fel. :shock:

4
Masen skrev:Det var snabbt svarat! Tack för det trevliga välkomnandet i presentationstråden också :)

Jaha, så man kan förmodligen sköta det själv - det är ju ytterligare ett argument för modellen jag fastnat för.

Fick ett kostnadsförslag på urkoppling på BMW:n, och det var kring 4000 kr om jag inte minns fel. :shock:
Tyvärr har han fel. går ej att stänga av.

5
Det va en orsak varför vi valde en santa första gången vi tittade på Hyundais suvare..
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

6
brodeur skrev:
Masen skrev:Det var snabbt svarat! Tack för det trevliga välkomnandet i presentationstråden också :)

Jaha, så man kan förmodligen sköta det själv - det är ju ytterligare ett argument för modellen jag fastnat för.

Fick ett kostnadsförslag på urkoppling på BMW:n, och det var kring 4000 kr om jag inte minns fel. :shock:
Tyvärr har han fel. går ej att stänga av.
Ber om ursäkt för att jag kanske lurat dig i onödan - men jag var övertygad om att även Tucson´en hade den... :oops: :?
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

7
Tack för input!

Har dubbelkollat med Hyundai idag och fick till svar att de kan men inte får koppla ur passagerarairbagen. Deras policy tillåter inte det. :(

Skäreläjan: Känner mig inte lurad, du skrev ju inte bestämt att det var så! 8)

8
Nä, så sant, men jag trodde den fanns även där... :roll:
Men om det är den springande punkten - varför inte kika även på Santan? :idea:
Ny eller något äldre CM - där går det iallafall att koppla ur airbagen!
(Det går väl förresten även på SM:en likaväl som på CM:en...? :roll: :?
Teflonminnet är så bra, att jag inte minns hur det var på vår 03:a... :oops: :roll: )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

Re: Koppla ur airbag för passagerare fram?

9
Masen skrev:Hej!

Är presumtiv ägare till en Tucson och undrar vad som gäller för airbag för passagerare fram. Går den att koppla ur? Är det verkstad som gäller, i så fall: Vad kostar ett sånt kalas?

Hälsn Lars
Hadde samma funderingar. Men det går lika bra att ha de små där bak. skaffa bara en spegel så du ser. Tycker faktiskt det fungerar bättre.

11
Lövet skrev:
(Det går väl förresten även på SM:en likaväl som på CM:en
Går inte koppla ur airbagen på Santa SM !

Varken själv eller på verkstaden
Går självklart att koppla ur airbagen MEN man måste veta exakt vilket motstånd man ska montera dit istället och sedan rekommenderar jag att ta bort Airbagen helt från bilen om detta ska göras! Tror inte några försäkringar gäller om airbagen är urkopplad men endå det GÅR!

12
:D Det finns en bra GDS-tråd här på Forumet, om hur man fimpar AIR-BAGen.
Tror den finns under SM-fliken.

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

14
:D Tack. Just den tråden Läjan.

Läser man från början till slut förstår man att det är lite känsligt det här
med ingrepp i bilens säkerhetssystem. På flera sätt känsligt :D .
Men läser man lite mellan raderna tycker jag det framgår hur man kan bli av med
airbag på passagerarsidan. Både tillfälligt och permanent.

http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=1794

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart