Så mkt är klart att det finns en bensin/dieselvärmare i tbh-broschyren. Den ska ju rimligtvis vara OK att använda.
Webasto Thermo Top C
http://www.hyundai.se/dw/hyundai/docs/p ... fe_tbh.pdf
Jag hade bensinkupévärmare till min SAAB 9000i en gång i tiden, och tyckte att det funkade bra, men den tog för mkt kräm från batteriet så det slutade med att jag inte vågade använda den när det var svinakallt. Och vad är vitsen då? BTW, det var en Eberspächer.
Annons
17
Nu har jag monterat bensin-värmaren i bilen, fick en beskrivning från eberspächer i sverige, men den var inte bra. den var för en 2,4l utan acc. på den ryms värmaren framförväxellådan, men det funkar inte på v6:an med automat. placeringen blev innanför vänster framskärm, bakom innerskärmen. jag ska återkomma med lite bilder på monteringen.
mvh pulman
mvh pulman
Ebervärmare
19Har installerat en ebervärmarei min SM 2,4. VA inga problem alls där. Lite småpyssel men allt funkar klockrent=) Köpte även med fjärrstart så man startar värmaren från lägenheten=) Riktigt bra köp=)=)
Billy
21
Ni får ursäkta alla att jag livar upp en gammal tråd.
jag var o kolade på vad dte skulle kosta o skaffa en bensin värmare o få dne monterad, det skulle kosta 22 tusen.
Så det är bara o glömma då var dte me fjärrstart me, fy fan vilka priser bara värmaren skulle kosta 10 tusen tycker jag lät oerhört mycket o sen kom resten av kostanderna på det.
jag var o kolade på vad dte skulle kosta o skaffa en bensin värmare o få dne monterad, det skulle kosta 22 tusen.
Så det är bara o glömma då var dte me fjärrstart me, fy fan vilka priser bara värmaren skulle kosta 10 tusen tycker jag lät oerhört mycket o sen kom resten av kostanderna på det.
23
Hei
vedr varmer, så har jeg elektrisk varmer i privatbilene mine, men dieselvarmer i firmabilen...... og hva er best??? tja..... vil nok si at den dieselvarmeren helt klart har sine begrensninger....
For det første, er det feks -30 grader ute, er batteriet redusert, og det kreves noe tid for å vame motoren, man bør da droppe varme i kupeen, da en ellers vil bruke såpas med tid og strøm, at en start kan bli vanskelig....
for det andre, man bør kjøre minst 3 mil, etter bruk av dieselvarmer i en halv time, for å lade opp batteriet igjen..... så en ikke over tid tapper ned batteriet, og en får strømproblemer...
vedr varmer, så har jeg elektrisk varmer i privatbilene mine, men dieselvarmer i firmabilen...... og hva er best??? tja..... vil nok si at den dieselvarmeren helt klart har sine begrensninger....
For det første, er det feks -30 grader ute, er batteriet redusert, og det kreves noe tid for å vame motoren, man bør da droppe varme i kupeen, da en ellers vil bruke såpas med tid og strøm, at en start kan bli vanskelig....
for det andre, man bør kjøre minst 3 mil, etter bruk av dieselvarmer i en halv time, for å lade opp batteriet igjen..... så en ikke over tid tapper ned batteriet, og en får strømproblemer...
24
Nä tyvär har jag inte det,jag bor radhus, o jag känern nte för o ta garage o slänga ut 500 extra i månaden enda stälelt där jag kan ta ström är på jobbet då jaga hr hämntat maskin.
men det är därför jaga hde velat haft en värmare istället.
men det är därför jaga hde velat haft en värmare istället.
polar680ds skrev:Hejsan svintoleffe det var dyyyrt, har du ingen ström så du kan ha en kupevärmare med sladd genom dörren.