Annons
Annons

Re: Nya modellen 2010

92
Santa Fé fan skrev:Har en 07 Comfort V6 som snart gått 3000 mil. Helt underbar att köra/åka i. Saknar dock V6 alternativ på nya modellen. Såg att i USA finns den fortfarande med V6 3,5 l och 276 hk. Det vore nåt det! :D
Jo, det håller jag gärna med om!
Grannen har en Grandeur, med vad jag tror är den motorn!
Så varför inte ta in även den till Santan...? 8)
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

93
Japp, projekttråd kommer det att bli! Men som sagt väntar på att orginaltillbehören kommer på, sen jäklar!
2010 Santa Fe 2.2 CRDi-R A6 Exclusive-5

Äntligen !!

94
Ja, nu har man bilen och det dröjde. Främst p.g.a. att jag ville ha Webasovärmare vilket tog tid att montera. Tusan så skönt med den och fjärrstyrningen!

Första intrycket av att äga bilen är att den är rejäl och mycket kraft under huven. Allt funkar som det skall och i kameran bak ser man tydligt kofångaren och draget. Nu är det is och snö överallt så backningen blir lite rörig ändå av att det är svårt att se referenserna och backsensorn piper mest hela tiden. Man blir ju orolig trots att man ser bakåt. I-landsproblem....

Halt moddigt och snöigt, så förbrukningen hamnar lite högt. Får se när det är rent igen.

Det enda som jag tycketr är lite "B" är att blinkersspaken måste tryckar hela vägen för att fortsätta blinka. Bara för att jag provkört en massa andra nyare bilar som fortsätter att blinka ett antal ggr om man para petar till spaken. Trodde det var självklart på en ny bil. Nu blir det bara ett blink om man petar till den. Hmmm, mer i-landsproblem.

Ja, jag inbillade mig att iphone skulle kunna användas som ipod för musik i avsedda uttaget. Nix..... Får köra med USB-minne eller köpa en ipod.

Ha det!!

95
Grattis, Amazingbarret! :D :D
"Problemet" med blinkersen är i mina ögon en utmärkt lösning; Om jag av misstag råkar komma åt blinkersspaken,
och den fortsätter blinka, kan man ju lura någon att tro, att man skall svänga - och vad kan då inte hända i en vägkorsning...?
Har ganska många exempel på folk, som kör ut framför den, som blinkar höger - och fortsätter rakt fram...! :shock:
(Och som vanligt påminner jag om att vi älskar bilder...! :wink: :wink: )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

96
Har inte provat själv, men vad jag förstår måste du ha en speciell kabel för ipod o iphone. Kabeln använder båda uttagen, alltså både USB och 3,5 mm.

Om du har en sån kabel o det ändå inte fungerar vore det kul att veta, för jag har oxå en iphone (3GS).
2010 Santa Fe 2.2 CRDi-R A6 Exclusive-5

97
vegard skrev:
Jørn skrev:
vegard skrev:
Oki..... har forstått som om den maskinisten kommer i Santa-fe og, men jeg skal ikke påstå noe jeg..... og det er jo slettes ikke sikkert den kommer til norge heller, om den kommer i santa-fe.....

vedr vogna, så har jeg kun kjørt med lite baki, når vogna er på..... og da funka det freit nok, men ser helt klart hva du mener, og jeg spurde vedr nivåregulring på 5-seter, men de sa det kun var på 7-setern, og ikke noe om at det kunne ettermonteres..... for det tror jeg at jeg hadde gjort....
Min forhandler tok kontakt med importøren vedr. ettermontering av nivåregulering på 5-seter, og fikk til svar at de hadde levert sett til ettermontering på 3-4 biler, og at dette var kurrant. Kommer med tilbakemelding når jeg får prøvd dette.
Flott.... venter spent.....
Hei Vegard.
Da er nivåregulering montert. Nivå-demperene ser helt annerledes ut enn de originale. Bilen ble ca 1 cm. høyere bak enn før montering.(ubelastet)
Bare å laste inn , og etter kort tids kjøring har demperenes innebygde nivåregulering pumpet dem opp igjen til normalt nivå. Bilen ble bedre å kjøre med last baki. NAF veipatruljes Santa Fe CM biler hadde visst også montert dette ble jeg fortalt.

Her er dele-nummer:
Støtdemper venstre side: 55320 2B100
Støtdemper høyre side : 55321 2B100
Fjærer høyre/venstre side: 55330 2B521
Med vennlig hilsen
Jørn

09 Santa Fe 2,2 CRDi 5s Aut Premium SE
Black pearl
08 Kabe 780 BGXL

98
Jørn skrev:
vegard skrev:
Jørn skrev:
Min forhandler tok kontakt med importøren vedr. ettermontering av nivåregulering på 5-seter, og fikk til svar at de hadde levert sett til ettermontering på 3-4 biler, og at dette var kurrant. Kommer med tilbakemelding når jeg får prøvd dette.
Flott.... venter spent.....
Hei Vegard.
Da er nivåregulering montert. Nivå-demperene ser helt annerledes ut enn de originale. Bilen ble ca 1 cm. høyere bak enn før montering.(ubelastet)
Bare å laste inn , og etter kort tids kjøring har demperenes innebygde nivåregulering pumpet dem opp igjen til normalt nivå. Bilen ble bedre å kjøre med last baki. NAF veipatruljes Santa Fe CM biler hadde visst også montert dette ble jeg fortalt.

Her er dele-nummer:
Støtdemper venstre side: 55320 2B100
Støtdemper høyre side : 55321 2B100
Fjærer høyre/venstre side: 55330 2B521
Jørn

Spennende..... vet du noe ca-pris og???

99
vegard skrev:
Jørn skrev:
vegard skrev:
Flott.... venter spent.....
Hei Vegard.
Da er nivåregulering montert. Nivå-demperene ser helt annerledes ut enn de originale. Bilen ble ca 1 cm. høyere bak enn før montering.(ubelastet)
Bare å laste inn , og etter kort tids kjøring har demperenes innebygde nivåregulering pumpet dem opp igjen til normalt nivå. Bilen ble bedre å kjøre med last baki. NAF veipatruljes Santa Fe CM biler hadde visst også montert dette ble jeg fortalt.

Her er dele-nummer:
Støtdemper venstre side: 55320 2B100
Støtdemper høyre side : 55321 2B100
Fjærer høyre/venstre side: 55330 2B521
Jørn

Spennende..... vet du noe ca-pris og???
Vegard

Mener det var snakk om ca 15000 ferdig mont.
Med vennlig hilsen
Jørn

09 Santa Fe 2,2 CRDi 5s Aut Premium SE
Black pearl
08 Kabe 780 BGXL