Annons
Annons

77
Är5 dte nån inne här som vet hur dom infällbara elektriska backspeglarna funkar.? går dom när man tar ur nyckeln elelr kan man tvångs köra in dom utan o ta ur nyckeln nån som vet det.?

78
svintoleffe skrev:Är5 dte nån inne här som vet hur dom infällbara elektriska backspeglarna funkar.? går dom när man tar ur nyckeln elelr kan man tvångs köra in dom utan o ta ur nyckeln nån som vet det.?
Hej, på min specialbeställda -07a så hanteras de med en manuell knapp som sitter strax framför reglaget (i innerdörren) för sidospeglarna. Någon som har en -10a får konfirmera att det är samma lösning på CM-R.

Fördelen med manuell hantering är att man själv kan bestämma om man vill elda upp motorn när det är fullt av is och snö på speglarna... :wink:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

79
det kan jag hålla me om att risken finns, men på vissa ställen är dte bra om man sak in i ett trångs garage, så kan det vaar perfekt om man kan vika in dom manuellt.
ClasseClas skrev:
svintoleffe skrev:Är5 dte nån inne här som vet hur dom infällbara elektriska backspeglarna funkar.? går dom när man tar ur nyckeln elelr kan man tvångs köra in dom utan o ta ur nyckeln nån som vet det.?
Hej, på min specialbeställda -07a så hanteras de med en manuell knapp som sitter strax framför reglaget (i innerdörren) för sidospeglarna. Någon som har en -10a får konfirmera att det är samma lösning på CM-R.

Fördelen med manuell hantering är att man själv kan bestämma om man vill elda upp motorn när det är fullt av is och snö på speglarna... :wink:

80
jag ahr en fråga till, är väldigt frågeviss.

Tyvär så finns det ju inga exlusive o köra i närheten av gävle trakten verkar det som tyvär.

Sådär frågar jag, backkameran i exlusiven, ser man ko fågaren i den, när man backar.?

är det nån sm kanske kan knäppa kort så mn får se hur det ser ut, för ser man inte kofångaren då är det ju tyvär lite värdelöst så att säga.

81
Hej igen!
Man får inte mycket veta, utan att fråga... Det är en av fördelarna med Forumet! :D :D
Vad backkameran anbelangar, så vill jag minnas, att den skulle sitta ungefär vid skyltbelysningen,
och då de nästan alltid är av vidvinkeltypen, så tror jag säkert att man ser kofångaren! :wink: :wink:
Men vi får väl se om det är någon som har erfarenhet av den nya modellen snart... :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

82
Tackar för det snabba svaret det uppskattas väldigt mycket lär jag säga.=))

Tack

Skäreläjan skrev:Hej igen!
Man får inte mycket veta, utan att fråga... Det är en av fördelarna med Forumet! :D :D
Vad backkameran anbelangar, så vill jag minnas, att den skulle sitta ungefär vid skyltbelysningen,
och då de nästan alltid är av vidvinkeltypen, så tror jag säkert att man ser kofångaren! :wink: :wink:
Men vi får väl se om det är någon som har erfarenhet av den nya modellen snart... :D

83
svintoleffe skrev:Tackar för det snabba svaret det uppskattas väldigt mycket lär jag säga.=))

Tack
Det där med snabba svar, det går lite i perioder, och beror oftast på hur många som är med för tillfället.
Ibland har ju de flesta en massa annat att göra, men man ser många sent på kvällarna... :idea: :roll: :wink:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

84
Backkameran sitter precis ovanför reg-skylten och ja, man ser stötfångaren.
Det är extrem vidvinkel så man får ta det lugnt när man närmar sig ett hinder, för pga vidvinkeln så "går det fort" på slutet.

För infällning av backspeglarna sitter det en knapp på förardörren, framför knapparna till elfönsterna, eller om den tom sitter framför knapparna till elspeglarna... Man ska tydligen inte fälla in dem manuellt, det kan skada elmotorn enl manualen...

Har bara kört en 40 mil med min än. Provkörde den tidigare modellen ett par gånger för ngt år sedan och blev imponerad, men den nya är ännu bättre. Känns pigg och växellådan växlar löjligt mjukt.

Ngn pratade om Xenon-ljus, kanske är utrett, men det går att få Xenon på bara halvljuset, men då får man inte med regnsenor.
Dessutom blir det en fabriksbeställning = 150 dagar och ett pristillägg på endast 10 000 SEK, skamligt eftersom ljuset är det som Santan fått mest kritik för... Jag kommer att konvertera till Xenon med eftermarknads-kit.

På nya Sorenton, som jag också har provkört, får man Xenon-halvljus och fungerande regnsensor i deras premium-paket. Men då kan man inte få keyless, ngt strul med halvljusautomatiken, hahaha alltid är det ngt.

Dock var Sorenton märkbart kvickare än Santan, har kollat och det skiljer bara 60 kg på tjänstevikten. Dock satt det 17" på Sorenton och 18" på Santan. Men lite märkligt ändå, för det var stor skillnad...

Vråla till om ni har andra funderingar som jag kanske kan svara på eller fota osv!

Väntar fortfarande på orginaltillbehör som var restade, delbar dragkrok, motorvärmare m kupeuttag och p-sensorer fram. Sen ska jag starta en tråd med dem förändringar som jag ska göra på bilen. Det blir förhoppningsvis lite skoj läsning.
2010 Santa Fe 2.2 CRDi-R A6 Exclusive-5

85
Hej och mycket välkommen till Forumet, Cubic! :D :D
Grattis till nya Santan också! :biggrin: :biggrin:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

88
Tackar!

Ville ha svart, men det fanns inte, så jag tog en Carbon Grey.
Men jag har som sagt lite planer för bilen, så vi får se vad som händer :)
2010 Santa Fe 2.2 CRDi-R A6 Exclusive-5

90
Danne_gg skrev: Var inne och fick vår värderad idag...
:shock: :?
Vad nu då? Utbyte på gång...? :shock:
(För Far tänker väl inte lämna H-SUV-stallet...!?)
(Var nära att skriva HOV-stallet... :roll: )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"