Annons

Re: Klossar !

16
Skäreläjan skrev:
vegard skrev: Den 2000 modellen har forøvrig et heftig lydanlegg, på 1600W, og det er lite bagasjeplass i den..... men hun eldste som eier den, sier hun heller vil ha lyd-grop, enn bagasjeplass...... tror det må være verdens eneste atos med sånt musikkanlegg.....

Da hun kom med dette musikkanlegget, spurte jeg henne hva i all verden hun skulle med det??? svaret kom momentant.... "blåse fliret av de BMW-gutta som ler av bilen min"...... Og det klarer hun jaggu og.....
:wow:
Ja, det skulle jag vilja se! :shock:
Du måste lägga in några bilder på den ljudanläggningen också, Vegard!
Ta det under "Vegards Bilder"...!( http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.p ... 6&start=15 )
Ja, nog vill jag tro, att hun "blåste fliret av BMW-guttene"...! :lol: :lol:
he-he..... skal ta noen bilder når hun kommer hjem her på Høstferie i uke 41..... men det eneste du egentlig ser, er SUB-kassene når hun åpner bagasjelokket..... fordi det er fullt baki der..... så ser en jo de innfelte høytalerene bak i stolpene bak bakseteryggen, og litt høyere enn toppen på den, det er jo plass i chassiset der, til noen litt feite høytalere....

Kabelen som går fra batteriet, og til forsterker og kondensator, er jo en 50 kvadrat kobber..... til sammenlikning, så har jeg 25 alu inn på inntaket på huset her..... og kobber leder jo mye bedre enn alu....

problemet er at bagasjeromsgulvet måtte forsterkes, samt at det er noe tungvinnt om hun skal ha reservehjulet, da må setet bak, legges helt ned, og de SUB-kassene flyttes framover.....

Når en guffer på lyden litt, rister speilet i taket voldsomt i takt med bassen..... ler meg skakk når hun kommer med det der......... en hører dunk-dunk-dunk, lenge før en ser og hører noe bil....... og så kommer plutselig en atos snikende bortover gata med 155/70-13 dekk......

Hun sier det er sabla gøy når noen fremmede sitter på, og de hører lyden..... og litt diskret prøver å snu seg for å finne ut hvor i helvete den lyden kommer fra..... i en ATOS!!!!
Annons

17
Hei

da var 05 modellen Atos ferdig..... den har nå vært hos Tuff Kote Dinol, og fått seg en real behandling.... full pakke..... så i dag, var den på merkeverkstedet, og fikk en bremse-service...... alt ble demontert, og smørt opp, nye klosser montert, og bremsevæske skifta...... den blei jo helt super...... Som ny!!!!!

18
Hei

Noen som vet om det er noe overløp på bensintanken på Atos 05 modeller, på oversiden av tanken???? fylte "lille Blå" (Kjælenavnet på den Atos'en), helt full, og sto og trykket på til det sto bensin helt oppe i røret.... Da den kom hjem i garasjen rant det lit bensin av tanken.....

Noen som har peil???????

19
vegard skrev:Hei

Noen som vet om det er noe overløp på bensintanken på Atos 05 modeller, på oversiden av tanken???? fylte "lille Blå" (Kjælenavnet på den Atos'en), helt full, og sto og trykket på til det sto bensin helt oppe i røret.... Da den kom hjem i garasjen rant det lit bensin av tanken.....

Noen som har peil???????
låter som avluftningsröret har åkt isär uppe på tanken! :shock:
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

20
Sånn.... da var begge Atos'ene ferdig bremseoverhalt.... vel, det blei en god pris på den 2000 modellen, da den måtte ha to nye komplette caliptere, nye klosser, to nye bremseskiver, samt at hjul-lagerene var gåene på V side bak, samt full gjenomgang av bak-bremsene, ny bremsevæske, og smøring og oppjustering av håndbrekk-delen. Prisen på dette, blei 10.460 Nkr inkl moms..... ikke galt det, syntes jeg.... Bilen har jo nå snart gått 10.000 mil.

På 05 modellen, blei det kun demontering, oppsmøring og rengjøring som var nødvendig, samt nye bremseklosser da.... dette kom på 3200 Nkr, og var slettes ikke galt.... Denne bilen har nå gått 3900 mil.

På denne bilen tok vi og full Tuff-kote Dinol behandling for 3-4 uker siden. etter dette, har den luktet og lekket litt bensin (som jeg nevnte i et tidligere innlegg i tråden her), det viste seg at da de antirustbehandlet bilen, har spylt i stykker påfyllingsrøret til tanken. Dette var mer kostbart syntes jeg..... den plast-slangen kommer på ca 4000 kr ferdig montert, og dette gjøres på mandag, siden delen ikke fantes i norge.
Jeg stakk innom de som rustbehandlet bilen, egentlig ikke for å klage, men for å nevne dette, så det ikke skjer flere ganger.... men der var talen klar: "Be Hyundai sende oss regningen, vi tar den".... og da blir det sånn.....

Vet i hvertfall at dit skal Santa'n og når den skal etterbehandles når den er et år.... liker folk og firmaer som ikke prøver vri seg unna alt, og som tar ansvar..... Hele behandlingen kosta jo snaue 3000 Nkr, og nå får de altså regning på ca 4000 Nkr...

21
4000 kr för en plastslang låter mycket för mig, men det är kanske en omständig montering. Måste man ta ner tanken. Det är väl rätt att den som orsakar skadan ska betala, men som sagt det är skönt med folk som inte käftar emot och skyller ifrån sig. Då är det säkert inget fuskande med jobben heller
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

22
opticrob skrev:4000 kr för en plastslang låter mycket för mig, men det är kanske en omständig montering. Måste man ta ner tanken. Det är väl rätt att den som orsakar skadan ska betala, men som sagt det är skönt med folk som inte käftar emot och skyller ifrån sig. Då är det säkert inget fuskande med jobben heller
Ingen som har en sprängskiss på hur den är monterad!!
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

23
opticrob skrev:4000 kr för en plastslang låter mycket för mig, men det är kanske en omständig montering. Måste man ta ner tanken. Det är väl rätt att den som orsakar skadan ska betala, men som sagt det är skönt med folk som inte käftar emot och skyller ifrån sig. Då är det säkert inget fuskande med jobben heller
Hei

vedr montering, så har jeg ikke studert det der så nøye, men nede på tanken ser det ganske åpent og enkelt ut, men oppe ved påfyllingen, kan det være en del surr.... kan fort være verre å komme til der, men de regnet i allefall 1,5 time jobb på å skifte røret, og da er en vel i ca halve prisen, bare i jobb.