Annons

Dieseltrubbel

1
Hej , hyndor , har fått lite problem med min diesel. Den bara tvärdör och sen lyser checklampan , väntar man 20-30 sek så startar den. Det verkar som det är värmerelaterat kombinerat med husvagnsdragning. Finns det flera som varit drabbade och vad har varit problemet. Skall åka till verkstan idag å göra check av felkoder. Hoppas på svar där ,men det är ju på detta forum som kunskapen/erfarenheter finns.
Med soliga hälsningar från Anders...
Annons

Re: Dieseltrubbel

2
Anders Andersson skrev:Hej , hyndor , har fått lite problem med min diesel. Den bara tvärdör och sen lyser checklampan , väntar man 20-30 sek så startar den. Det verkar som det är värmerelaterat kombinerat med husvagnsdragning. Finns det flera som varit drabbade och vad har varit problemet. Skall åka till verkstan idag å göra check av felkoder. Hoppas på svar där ,men det är ju på detta forum som kunskapen/erfarenheter finns.
Med soliga hälsningar från Anders...
Hej , vart inne o kollat på hyundaiverkstad , lågt bränsletryck , skall vara commonrailen enligt verkstad , de har bytt 4-5 st bara i vår sa de. hade ju lite problems ifjol också med då gick det till sig. Kostnad 8600kr dyrt men vad göra? Häls Anders.

Re: Dieseltrubbel

3
Anders Andersson skrev:
Anders Andersson skrev:Hej , hyndor , har fått lite problem med min diesel. Den bara tvärdör och sen lyser checklampan , väntar man 20-30 sek så startar den. Det verkar som det är värmerelaterat kombinerat med husvagnsdragning. Finns det flera som varit drabbade och vad har varit problemet. Skall åka till verkstan idag å göra check av felkoder. Hoppas på svar där ,men det är ju på detta forum som kunskapen/erfarenheter finns.
Med soliga hälsningar från Anders...
Hej , vart inne o kollat på hyundaiverkstad , lågt bränsletryck , skall vara commonrailen enligt verkstad , de har bytt 4-5 st bara i vår sa de. hade ju lite problems ifjol också med då gick det till sig. Kostnad 8600kr dyrt men vad göra? Häls Anders.
Ojdå! Vad har du för årsmodell och miltal? Du borde satsa på att hävda goodwill. Se här: http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?p=9726#9726
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

4
Hej ClasseClas , 02:a och över 22000 mil . Kan man hoppas på goodwill tror du . Har ju inte varit Hyundai trogen med service, utan kört med annan verkstad. Det var enligt verkstaden ett nytt commonrail från Bosch med nytt artnummer. Det gamla hade 31400-27000 och tillverkat i JAPAN det nya skulle ha 31400-27010 "tror jag" enligt Hyundai verkstaden i Ö-vik. Så tydlingen är man ju medveten om felet , om man ser till länken som du lagt in. Någon annan som fått Goodwill på detta fel? Pratat med olika Hyundai verkstäder och ingen känner igen problemet säger de, förutom verkstaden i Ö-vik som jag håller för mycket trovärdig . Helt plötsligt får man en dyr milkostnad på en annars bra bil . Mvh Anders..

5
Anders Andersson skrev:Hej ClasseClas , 02:a och över 22000 mil . Kan man hoppas på goodwill tror du . Har ju inte varit Hyundai trogen med service, utan kört med annan verkstad. Det var enligt verkstaden ett nytt commonrail från Bosch med nytt artnummer. Det gamla hade 31400-27000 och tillverkat i JAPAN det nya skulle ha 31400-27010 "tror jag" enligt Hyundai verkstaden i Ö-vik. Så tydlingen är man ju medveten om felet , om man ser till länken som du lagt in. Någon annan som fått Goodwill på detta fel? Pratat med olika Hyundai verkstäder och ingen känner igen problemet säger de, förutom verkstaden i Ö-vik som jag håller för mycket trovärdig . Helt plötsligt får man en dyr milkostnad på en annars bra bil . Mvh Anders..
Mja, en 7 år gammal bil med ett miltal som snittar mer 3000 mil per år. Ditt "case" är obefintligt som jag ser det tyvärr. Sedan har du väl en kamrem som ska bytas vid 24000 mil också? Kanske kan du deala till dig ett specialpris från verkstan när de ändå ska riva i motorn?
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision