Annons
Annons

Att hackas eller hacka....

32
Min Santa Fee-03:a har nyligen börjat hacka till ibland, nästan stannat. Har varit in en gång på verksta´n då dom torkade bort lite olja som låg i fördjupningen som är vid tändspolarna. Mekar´n trodde det kunde röra sig om att det blev ett överslag där. Men nu ikväll återkom samma beteende med att bilen hackade till ett par gånger igen efter varann.
Har bytt styrbox en gång för jag tror ett par år sedan. Men då var det mer att motor´n gick på tre cylindrar.
Har bytt speedsensor´n förra månaden, men det var för att motor´n rusade ohämmat vid start och "durra" liksom (svårt att beskriva ljud).
Kanske nå´n kan tipsa mej. Ska ringa verksta´n igen på måndag.

Re: Att hackas eller hacka....

33
Hans-Gunnar Olsson skrev:Min Santa Fee-03:a har nyligen börjat hacka till ibland, nästan stannat. Har varit in en gång på verksta´n då dom torkade bort lite olja som låg i fördjupningen som är vid tändspolarna. Mekar´n trodde det kunde röra sig om att det blev ett överslag där. Men nu ikväll återkom samma beteende med att bilen hackade till ett par gånger igen efter varann.
Har bytt styrbox en gång för jag tror ett par år sedan. Men då var det mer att motor´n gick på tre cylindrar.
Har bytt speedsensor´n förra månaden, men det var för att motor´n rusade ohämmat vid start och "durra" liksom (svårt att beskriva ljud).
Kanske nå´n kan tipsa mej. Ska ringa verksta´n igen på måndag.
När min 03 gick så illa periodiskt så var det tändspolarna som byttes.
Flera som haft det problemet.