Annons
Annons

2
Hej Navstar! Intressant! Berätta mer. Tog du det stegvis eller körde du med den cocktailen på direkten? Vad får du för bränsleförbrukning?
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

3
Måste bara fylla på lite om etanol.
Har en gammal primera som jag labbat lite med.
Provade först olika blandningar. Vid mer än 80% e85 blev det väldigt marigt att hålla motorn vid liv när den var kall.
Inköpte en ställbar bränsletrycksregulator och höjde trycket i omgångar från 2,5 till 4,0 bar. Funkade klockrent. Något svårstartad dock under 0 grader.
Fast nu är det väl inte så intressant med e85 tack vare priset. Men det kan ju ändra sig!!!!

4
tjena
jag körde min CM på E85 och det gick utmärkt,började december -07 när
den var billig,min blandning blev nog E65-70,så körde jag även med husvagn i sommras inga problem.nu med detta överpris är det inte lönt.
MVH.Odde.
Santafe V6 A4 C5 Gun Metal-06
Mitsubishi Galant Dynamic 4-92
Toyota Celica-74
hyundai getz-06(frugans)
hobby 650 umfe -04

5
Du hittar lite mer fakta under tråden "sprit någon"
Kör för tillfället med Google Chrome, då funkar inte kopiera och klistra ibland...
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

blanda ej för mkt!

6
Fick en fin lektion i etanol av en motorrenoverar i går. Det var en renult som inte gick på en cyl och vi rev toppen och hittade inte fel men det gjorde han... sätet till en ventil hade sjunkit in i toppen då tydligen matrialet i bensinmotorer inte klarar av mer än 5% extra etanol iblandning utöver det som redan finns i soppan!
Senast redigerad av svartafaran den 12 mar 2009, 12:16, redigerad totalt 1 gånger.

7
Men vad säger ni om REKOMENDERAT tankning av tillverkare? 95 blyfri bensin! Det går visst att tanka lite etanol till, men jag skulle avstå av detta. Motoren kan gå sönder snabbt! Om nån tveksam då kan jag argumentera!
Bild