Annons

Bättre innerbelysning i framsätet

1
Hejsan! Jag blev trött på att inte se riktigt bra i framsätet, även med "kartlampan" tänd så blir det inte tillräckligt allmänljus tycker jag, så jag monterade in lite mer, jag lägger in en bildserie så får ni komma med frågor eller funderingar, kanske även refuseringar.
Jag har använt mig av 4 x3 st seriekopplade lysdoder med ett motstånd på 220ohm till varje "trea"

Reflektor och glas isärplockat
Bild


Lysdioderna limmade
Bild


Alla limmade
Bild


Bild


Tjosan va de lyser
Bild


64mA inte illa, ungarna kan sitta länge med sina DS när tältsemestern regnar bort.
Bild


Denna diod har jag använt mig av, en mycket kort diod som passade bra för det här ändamålet.
Bild
Santa Fe SM CRDI -02
Annons

2
Hej Durandahl o välkommen! :D :D
Härligt med nya tips! :D

Har du kvar kartglödisarna eller bytte du ut de oxå till LED? Vad har du för planer till baksätet och dess belysning?
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

3
Jodå! Dom fick sitta kvar tills vidare, fungerar bra till det dom är till förjavascript:emoticon(':)'). I baksätet gjorde jag en enkel lösning med 18 st dioder av samma sort på ett labbkort som passade bra efter lite pill, inga bilder dock, men lyser upp väldigt bra. Har även modifierat nummerskyltsbelysning och parkeringsljus, parkeringsljusen lämnar dock en hel del till att önska, ska nog satsa på 4st (2st nu) när orken faller på.
Santa Fe SM CRDI -02