Annons

Skärmbreddare

1
Hejsan

Är det nån här som har bra kontakter o kan få tag på skärmbreddarna till min Fe -05 (face liftad).
Va in hos min återförsälgare, o de skulle ha 3,600 för de 4 små plasbittarna.

El om nån vet om det finns något annat snyggt som passar.....
Annons

2
Tjänixen Frippe!
Jodå, jag skulle också vilja ha en uppsättning skärmbreddare med integrerad tröskel! :dregla: :dregla:
Den här varianten tycker jag är bara så j-a skitsnygg!
http://www.koreanautoimports.com/store/ ... ts_id=2272
:wow: :wow:
Att få det lackat i bilens färg, verkar ju inte vara alltför svårt (nu vet iallafall jag, var de är duktiga på sånt...!)
Kruxet är ju bara hur man skulle beställa - om man vågar etc., frakt och sånt tillkommer såklart, men priset på grejerna ser ut att vara c:a 1600 USD...! :D :D
Tre å sex, säger du...? Är det monterat och klart då, så kanske det inte är så farligt, trots allt?
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
Ja mennade de som Hyundai säljer, har någon testat dem? El sett dom på någon bil?
Hur mycket bygger de ut extra?

Har nämligen något gött i fälgväg på g;)

En faceliftade -05 har jag fresten.....

5
Frippe skrev:Ja mennade de som Hyundai säljer, har någon testat dem? El sett dom på någon bil?
Hur mycket bygger de ut extra?

Har nämligen något gött i fälgväg på g;)

En faceliftade -05 har jag fresten.....
Santaclaus har såna på sin bil. Kolla i Bilarkivet: http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=699
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

6
Visst är det original 'skärmkanter' jag har på min bil.

De sticker inte ut mer än någon halvcentimeter, så att använda dem för att täcka bredare fälg är nog inget alternativ.

Mesta effekten (enligt mig iallafall) är att bilen inte ser så kissenödig, eller kobent ut, det blir liksom liiite mer pondus runt hjulhusen.

Monteringen är busenkel, bara några clips och en gummilist som läggs mellan plåt & plast.
Har för mig att det finns bilder i ngn tråd på forumet.
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

7
Det ä så här, jag har ett par 9,5 tums bredda crome fälgar 245-40-20 som passar precis (kanske sticker ut nån millimeter)

Därför ja undrar...

Va tror ni om o sänka bilen lite för att inte däcken ska se så små ut?
Santa Fe -05 Faceliftad.....
Med stora bågen grövsta sidorören, 20" fälgar;)
Tiburo 2002 Helstylad.....Enda i sverige
Getz -05 1,5
SPONSOR
www.bestparts.se
www.swemabil.se

8
Går det fritt från ok,stag och allting?
Med de sulorna vete tusan om det behöver sänkas?
Snarare kolla och begränsa flexet på hjulupphängningen så att det inte fjädrar upp i skärmkanterna.

(Ett fräckt alternativ till skärmbreddare kunde kanske vara att ersätta original stänkskydd med fetare/bredare dito, och bredda hjulhuset med en
plåt i borstad aluminium/rostfritt som "nollar" i bredd där hjulhuset är som högst skuret?
Antingen poppa fast dom eller fästa med clips i skärmkanten.Sedan klä den vassa plåtkanten med en tunn gummilist?)

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

12
Jo för 17, visst är de granna! :D
(Tillbehören bredvid också! :shock: Där har en proffsfotograf varit framme, det syns; Slavblixtar och sånt lyfter...! :D )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"