Annons
Annons

2
Hej!
Har en i30 1,6 crdi som förmånsbil, dock ej a4.
Mycket trevlig bil, tycker faktiskt bättre om den än Santan.
Endast på långfärd är Santan att föredra! Och på vintern naturligtvis.
"Min" bil har endast rullat ca 1500 mil, men inga fel finns att rapportera.
Dock blev jag påkörd före semestern och fick en BMW 320d 06:a som lånebil.

Vilken besvikelse!
Kalasmotor och dito växellåda (aut), men resten!
Man satt på golvet, stolar som ivartfall inte var bättre i i30, man undrade om servostyrningen fungerade (mycket trögstyrd)
,spårkänslig (run flat tires), trång, korkat system med nyckel och startknapp.
Inte nämnvärt högre kvalitetskänsla och detta i en bil som är nästan dubbelt så dyr!
Hade bilen i 3 veckor och försökte verkligen se det positiva i en bil som av motorjournalisterna hyllas som världens kanske bästa bil i sin klass.

Vilken befrielse när jag fick tillbaks Hyundai:en efter totalt 7 veckor!
Citroen C4 Picasso Exlusive 2014
Hyundai i30 CW 1,6 CRDi Aut Kombi Crystal White -10 0,71 l/mil :)
KABE Onyx GL KS B8 - 04 :(

4
Läste att tidningen, Allt om husvagn & camping.
ska skriva ett repotage om hyundai i30 e-sense,
i deras nästa nummer ute den 25 november...

ska bli roligt att se vad deras betyg blir på den....
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

5
i30 är ju en väldigt felfri bil dock finns det några små saker som kan anmärkas på.

1. Spolarmotorn(finns på kampanj) spolar inget när det är kallt och spolar svagt annars.

2. Missljud från bakvagnen, inte på alla bilar men vi har haft in nån med det och en del har blivit bra efter att man dragit åt alla bultar man kan se där bak.

3. Missljud fram dörrar vid stängning(Hyundai vet om detta) det är plåten vid krockbalken som är för dåligt limmad på dom första modellerna så det kan hända att den släpper och skapar ett resonans ljud i dörren vid stängning. Detta fixas på garantin på närmaste Hyundai verkstad

Alla dessa är ju garanti grejer så det är det ju ingen fara med.

Annars är i30 en super skön bil, föredrar dieseln som det är mer drag i, mycket utrustning för pengarna!!

Jag har själv suttit och räknat på en i30 men jag har dock inte råd med en just nu.
//PA från Sundsvall - Åker i30 -11

6
Tack Indalsman....

Det för ett ordentligt svar om i30....
Själv tycker jag att den verkar vara hyundais nästa storsäljare i små bils (Golf) klassen.... har bara hört bra bedömningar om den...

Dock så har de flesta bil märkena, lite små fel vid nyleveranser...
sånt får man offtas fixad på en gång.... :D
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

8
Å 1400kg på B körkort med den billigare (men fortfarande tillräckligt välutrustade & starka) 1,6 CRDI.

Hade jag in förälskat mig :oops: i vår Skoda Octavia 1.8T (1300kg på B kort) hade jag varit väldigt sugen på en i30 som vardagspendlarbil
(17 bokstäver i ett ord, inte illa).
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

9
Köp en Kia Ceed istället, systerbilen, då får du 7-års fabriksgaranti istället för Hyundais 3år (om det nu är en ny bil du är ute efter).
Vi har en Ceed Kombi som andrabil och den är helt ok.