Annons

16
Hej!

Var och tog en spinn till med bilen ifråga ikväll samt efter noga kontroll av kvitton och servicebok samt hela bilen med ficklampa så la jag handpenning på bilen :D
Säljaren känns väldigt trovärdig i allt samt att allt stämmer med vad som sagt. Han besiktade den idag u.a också och det känns ju alltid bra.
Slår nog till imorgon som det känns nu 8)
Tack för alla svar och för välkomnandet tidigare!!

Mvh

/Persk
Annons

17
Hej Persk och välkommen! Lycka till med bilen! Vad är det för färg på pjäsen?
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

20
Grattis! ser kanon ut, kul med Exclusive också , när man köper beg får man en massa extra för i princip samma pengar som en Gls.
Hoppas Du har lite snö på vägarna däruppe.

Det är ju lite typiskt , när man köper en Suv i September så är det första vintern på 250 år som det inte kommit NÅGON snö... (här i Mälardalen) :roll:

21
Stort Grattis till bilen, Persk! :D :D :D
Riktigt snygg "pjäs"...!
Jo, jag är allt säker på att du kommer att bli lika nöjd framöver!
F ö kan man få hjälp här på Forumet med det mesta, här finns expertis som på få andra ställen!
Och då menar jag inte bara om nåt skulle strejka, utan om ALLT! :D :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

22
:D Grattis Persk! Du har köpt en "tvillingbrorsa" till min Santa.

Den såg riktigt fin ut i annonsen.Och priset? I mina ögon är det ett klipp!
Sanslöst mycket bil för pengarna.
Och välkommen i gänget Persk.

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

23
Lövet skrev:Grattis! ser kanon ut, kul med Exclusive också , när man köper beg får man en massa extra för i princip samma pengar som en Gls.
Hoppas Du har lite snö på vägarna däruppe.

Det är ju lite typiskt , när man köper en Suv i September så är det första vintern på 250 år som det inte kommit NÅGON snö... (här i Mälardalen) :roll:
Hej!

Tack!

Det är löjligt lite snö här måste jag säga!
Men det gör inget, nu vill man ju snart börja pula med det andra intresset (båt) :D

Mvh

/Persk

24
Skäreläjan skrev:Stort Grattis till bilen, Persk! :D :D :D
Riktigt snygg "pjäs"...!
Jo, jag är allt säker på att du kommer att bli lika nöjd framöver!
F ö kan man få hjälp här på Forumet med det mesta, här finns expertis som på få andra ställen!
Och då menar jag inte bara om nåt skulle strejka, utan om ALLT! :D :D :D
Hej!

Tack!
Jo jag har förstått att här finns de sanna entusiasterna spm sitter inne med guldtipsen :D

Mvh

/Persk

25
petroff skrev::D Grattis Persk! Du har köpt en "tvillingbrorsa" till min Santa.

Den såg riktigt fin ut i annonsen.Och priset? I mina ögon är det ett klipp!
Sanslöst mycket bil för pengarna.
Och välkommen i gänget Persk.

Petroff :wink:
Hej!

Tack även till dig!
Hade endast tittat på En likadan på firma innan fast en brun 01:a bara för att ha något att jämföra med.
Den såg för taskig ut helt enkelt!!!
Denna var mycket välvårdad samt var 1 år nyare samt 3000 mil färre på mätaren, 20 papp billigare, bättre utrustning samt just den färgen jag ville ha!
Betalade 90000:- inkl nytt Thule takräcke. 8)

Mvh

/Persk

26
Persk skrev: ...nu vill man ju snart börja pula med det andra intresset (båt) :D
Vad kul, Persk!
Du har väl sett att vi under "Funderingar och Svammel" har en särskild "båt-tråd"? :wink: :wink: :wink:
(Jaja... nu vet jag att några är snabba och vill ha det till att det inte heter "båt-tråd", utan "tamp"...! :roll: :roll: :roll: :lol: :lol: )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

27
Jag har som förste ägare kört uppemot 170 000 km under 7 år och visst har det kostat en del, dels i förbrukning av bränsle (2.7 V6),dels i form av gneratorhaveri+ nytt batteri," fanpulley"breakdown, och lite annat...Santan är inte helt felfri- men jag tycker det har varit hyfsat billiga- och sköna- mil! Funderar på en ny, diesel 7 sits..? eller kommer det bättre miljöval snart? Classe- ska det bli fler möten i sollentuna/U-väsby?
Lars Göran Wärn

Re: ÄNTLIGEN

28
tulis skrev:Nu är det äntligen fixat . Rasslet i motorn har upphört , Det var dom berömda kedjorna som var slappa . Nu är dom + släpor +drev och alla oringar utbytta . Kostnad ? ca 15000 kr . Tur man har föräkring .
.
Undrar vilken försäkring Du tog detta på?

Har också ett missljud men låter mer som ett vinande ljud och inte ett rassel, dvs kanske en vanligt "generator/vattenpums-rem" som behöver byttas istället för de berömda kedjorna.
//DonTino

30
LarsGöran skrev:Jag har som förste ägare kört uppemot 170 000 km under 7 år och visst har det kostat en del, dels i förbrukning av bränsle (2.7 V6),dels i form av gneratorhaveri+ nytt batteri," fanpulley"breakdown, och lite annat...Santan är inte helt felfri- men jag tycker det har varit hyfsat billiga- och sköna- mil! Funderar på en ny, diesel 7 sits..? eller kommer det bättre miljöval snart? Classe- ska det bli fler möten i sollentuna/U-väsby?
Klart att vi ska ha träffar, men det är inget planerat just nu. Bättre miljöval lär komma. Hyundai har valt samma teknik som Toyota har i sina Prius- och Lexusmodeller, dvs bensinmotor + batterier + generator+ elmotorer. Info här:
http://www.hyundai.se/viking/servlet/VS ... ist.read,3

http://www.svemabil.se/nyhetsbrev/nummer/66/66.htm

Försäljning ska börja till sommaren nästa år någonstans i världen. Vad som händer i Europa o Sverige vete fåglarna. 205Nm i vrid låter förbaskat klent kan jag tycka.

På Parisutställningen visades även ix55, som är exportnamnet på Veracruz. http://worldwide.hyundai-motor.com/comm ... mc_4th.pdf

http://worldwide.hyundai-motor.com/comm ... _2008.html
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision