Annons

Andrahandsvärde?

1
Går tyvärr mot en försäljning av min Santa Fe pga att ja måste ha två bilar, jag har kollat runt lite vad andrahandsvärdet kan vara och det skiftar ganska mycket.

Hyndai Santa FE 2,4 GLS "03" 3100mil
GLS utrustningen + Lexusbackljus,sidebars,motorvärmare och lastgaller

har någon en bra uppfattning vad priset ska ligga?

//Perka
Santa Fe 2,4 GLS "03"
Annons

2
Även jag umgås med bytestankar, och jag måste trycka på vikten av att besöka flera handlare - även av samma märke!

Upplever att vissa handlare fortfarande är lite magsurt avundsjuka på Santa Fes försäljningssiffor; "Bubblan spricker snart"-typ...

Man dissar en inbytesSanta ordentligt och erbjuder skambud i inbyte, samtidigt som andra handlare försöker dölja ett varggrin och smusslar med "intresselistan" de har under skrivbordsunderlägget - en handlare sade att begagnade dieslar var iskalla <-> tvärs över gatan kunde dom placera allt som dök upp; 35,000,- i skillnad på två olika handlare inom synhåll från varandra - med ungefär samma rabatter på nybilen!!!

Agera brett är mitt tips!!!



Swedefe

Re: Andrahandsvärde?

3
Perka skrev:Går tyvärr mot en försäljning av min Santa Fe pga att ja måste ha två bilar, jag har kollat runt lite vad andrahandsvärdet kan vara och det skiftar ganska mycket.

Hyndai Santa FE 2,4 GLS "03" 3100mil
GLS utrustningen + Lexusbackljus,sidebars,motorvärmare och lastgaller

har någon en bra uppfattning vad priset ska ligga?

//Perka
Hej Perka.

Du undrade om andrahandsvärde på en -03:a. Du har säkert bytt, det var ju länge sedan du var på tråden. I Jönköping finns en vinröd -03:a som har gått 4650 mil pris!!!! 199000:- bilen var standardutrustad.
Bättre att köpa en ny?
Ingo.

4
hei...

kjære-santa-fe venner....Jeg kan jo gråte kampe-steiner....

skulle en her i norge kjøpe en santa-fe 03 mod, med 3--4000 mil, så må jeg i allefall fiske fram 335.000 kr for den med bensin-motor, og 350.000kr om det var en diesel...
Hurra for olje-landet, hvor bom-stasjonene står så tett, at en nesten ikke trenger 5.gearet!!!

Vegard