Annons
Annons

3
6,5 tum i både fram och bakdörrar.
Jag har själv bytt till Infinity REF6522i
utan svårigheter. Om man vill kan man i framdörrarna förstås montera delningsfilter och separata mellanregister- och diskanthögtalare istället då det finns plats för bägge. Exv. Infinity REF6520CS. Om nån vill veta hur man demonterar/monterar högtalarna förslår jag att du skaffar inloggningsuppgifter på http://www.hmaservice.com
Gå in på rubriken "SHOP" och sedan:
SANTAFE(CM) > 2008 > > > Body Electrical System > Audio > Speakers > Repair procedures > Replacement

Bilder och text visar steg-för -steg hur du ska göra.
Lycka till! :D
Senast redigerad av hanslundin den 26 okt 2008, 01:45, redigerad totalt 1 gånger.
Hans Lundin Santa Fé 2,2 CRDi Exclusive -7
Superior Red!

4
Hej och mycket välkommen till Forumet, Hans!
Skulle vara roligt att få se bilder på din Santa; Vet inte om jag sett en Superior Red! :shock:
Kör en egen tråd med bilder under "Bilarkivet" vetja! :wink: :wink:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

5
Hej Hans å välkommen! :D Tror inte jag har sett ngn röd än så länge. Bilder är alltid kul! Vad har du för stereo Hans?
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

6
Är just på väg att byta ut originalstereon (som enligt mig låter som ett paket Mariekex) till en Pioneer FH-P80BT: http://www.pioneer.se/se/products/25/12 ... index.html
Ska försöka byta ut högtalarkablarma också om jag kan.
Bilen ser ut att vara svart metallic förutom i solsken då den glittrar i mörkrött där solen lyser och svart i skuggorna. Får försöka få den på bild nån solig dag. 8)
Hans Lundin Santa Fé 2,2 CRDi Exclusive -7
Superior Red!

8
Att byta högtalarna var inte svårt alls men tyvärr blev ljudet bara NÅGOT bättre. Säg från 2,5/10 till 4/10. Jag hoppas förstås att stereobytet har större effekt än så.
Hans Lundin Santa Fé 2,2 CRDi Exclusive -7
Superior Red!

9
shock: Men vad är det för fel på original-högtalarna?Ska ni spela för hela byn eller?

För min del räcker det och blir över med original:
Käften tyst på HSB !
Och DVD och hörlurar på kidsen i baksätet,radion avstängd och sen åker vi!

P:S Det jag saknar är relevant trafikinformation:
En gång i tiden hade vi en bra sådan i 08-land: Sven-Roland och POLIS-HELIKOPTER!!!"

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

10
Skäreläjan skrev:Hej och mycket välkommen till Forumet, Hans!
Skulle vara roligt att få se bilder på din Santa; Vet inte om jag sett en Superior Red! :shock:
Kör en egen tråd med bilder under "Bilarkivet" vetja! :wink: :wink:
-Stämmer in i kören: Välkommen "Hasse"!
Bilder tack!

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

11
När det gäller originalmonterade högtalare & stereo i santa fen så finns faktiskt lite mer att önska. Jag tror nog att högtaleriet är rätt ok men att den inbäddade stereon däremot inte lever upp till sitt yttre. Att peta in en rejälare speldosa kan därför göra en hel del för upplevelsen i bilen, ganska säkert...

Hälsar
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07