Annons

Husvagn & koppling

1
Hej. Har precis kommit hem från semester och undrar om det är fler som har "problem" med att det luktar bränt från kopplingen när man ska backa o ställa husvagnen på plats? Jag har en 2,4 med årsm.01 och har hört att denna kopplingen ej är helt OK , och så träffade jag en annan kille som hade en 05 som var tre veckor gammal med samma problem.Ang besinförbrukningen så gick det åt 53,4 liter och jag har kört 43,6mil varav 20mil med en husvagn på 1500kg och 10mil med lätt släp, genomsnittet var 1,22liter/mil.Helt ok tycker jag.
Annons

2
Hej RICKE3!

Lite sommartorka på forumet just nu, därav det sena svaret.

Kopplingen är en öm punkt på alla manuellt växlade Santa Fe - bensin som diesel.

Ämnet har varit uppe till diskussion i omgångar i tidigare forum, men de värsta vågorna har lagt sig - därför är denna upplagan av Santa Fe forumet tämligen rent från kopplingstragik...

Du får tillsvidare låta dig nöja med med svaret att just de manövrar som du beskriver;backning och rangering tar extra hårt på kopplingen - här gäller det att ta det varligt med bilen!

Jag skall med hugg och slag jaga ner tjänstehjonet "forumarkivarien" i de mörka grottorna där vi förvarar visdomen från tidigare forum, som mött hemska öden i cyberrymden...
Det kommer att ta några dagar(veckor?) att ställa samman en vettig tråd om vad vi vet om Santa Fes koppling, men det kommer att bli bättre än om jag börjar bluddra igen...

Välkommen til forumet förresten - passa på att skriva av dig i presentationstråden när du känner för det!

http://www.santafesweden.se/phpbb/viewtopic.php?t=16



Swedefe

3
Swedefe skrev:
Jag skall med hugg och slag jaga ner tjänstehjonet "forumarkivarien" i de mörka grottorna där vi förvarar visdomen från tidigare forum, som mött hemska öden i cyberrymden...

Swedefe
Denna dryga pennalism kan jag icke tåla eftersom jag sitter med Internet över GSM och det är mobbing bara det!!! :evil: :evil: :evil: :wink:

Nåväl, innan sammanställningen blir gjord så kan du flukta lite här under tiden:
http://www.santafesweden.se/html/traffar3.htm

Kopplingen är omtalad i textmassan.